Se pare ca Dacia nu se joaca si arunca pe piata din Europa una dintre cele mai asteptate masini cu 7 locuri.
Este vorba de versiunea hybrid a modelului Jogger testat de Autolatest in urma cu cateva luni in Romania intr-o versiune pe GPL.
Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO 2 .
Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric.
Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului. Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei, caracteristică bateriilor de 1,2 kWh (230V), la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă:
-Posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp.
-Reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat).
Tracțiunea 100% electrică în momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare. Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare.
Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 900 km (în ciclu mixt omologat WLTP). Bateria de tracțiune dispune de o garanție de 8 ani sau 160.000 km.