Se pare ca Uniunea Europeana doreste sa elimine cu desavarsire motorul termic din 2035, si pentru a face ca acesta sa nu mai fie fezabil a anuntat ca introduce din 2027 o noua taxa de reducere a amprentei de carbon.
Aceasta urmeaza sa fie aplicata industriilor poluante insa si transporturlui aerian si rutier, adica fiecare litru de motorina si benzina va avea un cost mai mare pentru ca din 2027 va avea aceasta acciza carbon.
Politicile Comisiei Europene si a Parlamentului European de reducere in masa a poluarii urmeaza sa reduca mobilitate individuala a cetatenilor din UE, pentru simplul fapt ca in Europa de Vest exista o infrastructura de transport public pusa la punct, in timp ce in Europa de Est aceasta lipseste cu desavarsire.
In Romania sa pleci cu trenul de la Constanta pana la Oradea este O NEBUNIE pentru ca schimbi trei trenuri si parcurgi distanta in peste 16 ore, adica cat face un francez din Paris pana in sudul Spaniei cu trenurile de mare viteza.
Cresterea pretului la combustibili va reduce realmente mobilitatea romanilor pentru ca Romania este cea mai saraca tara din UE, iar daca vom avea un pret de 2 sau 3 euro pe litri de motorina economia tarii urmeaza sa fie blocata definitiv pentru ca muncitorii nu vor mai avea cum sa ajunga la munca, transportul de marfuri cu camionul va avea un cost dublu, iar populatia va fi fortata sa utilizeze CFR-ul aflat acum intr-un colaps ascuns de autoritari.
Fanii masinilor electrice nu trebuie sa se bucure pentru ca aceeasi UE va implementa o taxare separata pentru cei care vor merge cu masina electrica, adica vom vedea o taxare extra la fiecare kw alimentat chiar, si daca soferul detine un sistem fotovoltaic off grid acasa!
“The European Commission specifies that this tax will be capped until 2030 and that depending on the evolution of fuel prices, its application could be postponed for one year. ”