Conform presei din UE de la data de 1 octombrie 2024 nu se mai considera anvelope de iarna cele all-season M+S, adica majoritatea celor care sunt acum folosite in Europa pentru sezonul rece.
Acesta este un dus rece dat romanilor care pana acum alegeau aceste anvelope pentru a nu cumpara un set de vara si un set de iara, regelemantarile UE urmand sa creasca siguranta rutiera in sezonul rece.
Statisticile arata ca toate anvelopele all-season sunt un cumpromis nefericit gasit de catre producatorii de anvelope, acestea nefiind bune nici iarna pe zapada nici vara pe uscat cand afara temperaturile sunt mari.
In Romania este recomandat sa-ti montezi pe masina anvelope 100% de vara pentru ca nu prea mai avem ierni, si legislatia nationala amendeaza soferul doat atunci cand mergi pe sosele acoperite cu zapada.
Anvelopele all-seson M.S., M+S sau M&S sunt o mare problema pentru ca sunt ineficiente la franare atat vara cat si iarna, iar uzua lor este mult mai accentuata decat cea a unei anvelope specifice.
Conform UE, statisticile arata ca sunt foarte multe accidente rutiere pentru ca masinile aveau anvelope all-season care au distamta de franare mult redusa fata de cea a unei anvelpe dedicate celor doua sezoane.
O anvelopa de iarna dedicata are simbolul 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake), care este un simbol de fulgi de zapada usor de recunoscut, cu trei varfuri in fundal. Acesta este singurul element marcat care confirma parametrii reali de iarna ai unei anvelope.
Simbolul 3PMSF este standardizat si controlat de autoritatile UE, ceea ce garanteaza ca produsul indeplinseste conditiile de testare riguroasa si este adecvat pentru functionare in conditii meteorologice dificile cand temperatura scade sub 7 grade Celsius.
Pentru cei care locuiesc in zonele montane este recomandata achizitia de anvelope 100% de iarna care sunt singurele cu simbolul 3PMSF.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Corect titlul ar trebui sa fie / anvelopele M+S fara inscriptia 3MPSF / . Nu de alta , dar acestea sunt legale iarna . Si chiar foarte bune unele dintre ele , de generatie recenta .
“Conform presei din UE…” Care presă și de când presa și nu legislația stabilește ce-i legal și ce nu? Majoritatea anvelopelor all-season sau all-weather, care e același lucru, denumirea fiind dată de producător, sunt certificate 3PMFS ca anvelope de iarnă de laboratoare acreditate. Dar certificarea asta costă și scumpește anvelopa, așa că anvelopele all-season de buget nu mai sunt certificate de producător, fiind suficient marcajul M+S, cel puțin pentru legislația din România. Certificarea 3PMFS nu este o cerință legală și anvelopele de iarnă nu sunt obligatorii în toate țările UE, condițiile climatice diferind de la o țară la alta. Deci să nu speriem aiurea șoferii, anvelopele all-season premium, certificate 3PMFS, sunt foarte bune atât vara, cât și iarna, chiar mai bune decât multe anvelope dedicate vară/iarnă de buget.
Sehttps://www.tyrereviews.com/Article/Everything-you-need-to-know-about-3-Peak-Mountain-Snowflake-logo.htm
Se strange surubul din ce in ce mai mult. Nu cred ca am auzit niciodata pana acum de relaxari ale unor reguli existente, ci doar de noi si noi restrictii. Viata incepe sa devina trista si frustranta cu atatea si atatea reglementari noi din partea UE. Dintre care multe sunt si tampite. Referitor la problema anvelopelor exista totusi si o portita de scapare. De exemplu anvelopele Michelin Crossclimate sunt all season, au marcaj M+S, dar au si marcajul 3PMSF. Adica sunt mai mult decat un all season obisnuit, si deci folosirea acestora tot anul va fi posibila in continuare.
Se vede si in poza articolului ce ziceam mai inainte.
“statisticile arata ca sunt foarte multe accidente rutiere pentru ca masinile aveau anvelope all-season care au distamta de franare mult redusa fata de cea a unei anvelpe dedicate celor doua sezoane”….vreti sa ziceti ca au distanta de franare mai mare…nu mai redusa.
..mult redusa….ceea ce e fff bine !!
asta cu distanta de franare a ramas din trecut ,,care masina acum au rotile blocate la franare ca sa tina cont de distanta ,,dar e chichita sa se poata face magarii legislative,
asa se intelege distanta de franare cand roata e blocata si aderenta pe asfalt e data de calitatea cauciucului,,
dar nu mai sunt masini la care rotile se blocheaza la franare,decat la viteze mici ,ABS,
Asa ca unde e aderenta ?
Explicați la tâmpiți din Bruxelles. Iarna nu avem zăpadă
Sa mergi la Ranca iarna sa ne spui daca gasesti zapada 🙂
Când lumea este condusă de imbecilul…
Unde dreq mai gasiti voi ierni pe șosele?
Europa isi saboteaza cetatenii. Temperaturile si in general conditiile meteo variaza atat de mult incat anvelopele ar trebui schimbate atat de des ca la cursele F1.
Nu mai sunt valabile in Germania,nu UE!.
Ete poola. Decat d-alea de vara sau de iarna de 2 lei, chinezarii, mai bine un allseason de top.
Oricum n-o sa se schimbe nimic, vrajeala de articol.
Pai și cei care au de 1 an de zile cine le returnează banii? UE ?
……le vinzi pe OLX si cumperi de iarna dedicate!
In ceea ce priveste anvelopele Michellin pentru all season , ati face bine sa va informati dpdv tehnic si apoi sa scrieti. In alta ordine de idei , anvelopele all season sunt agreate de catre RAR . Cu alte cuvinte vreti sa ziceti ca cei de la RAR sunt atehnici sau incompetenti sau ce ??
Ce treaba are RAR-ul cu legislatia UE? Astia de la RAR cer si acum in 2024 seria de la motor care in toate tarile este considerata piesa consumabila precum filtrul de ulei!
Pe bune ?
Curios, cred, că pe măsură ce sunt tot mai puține ierni adevărate, cu zăpadă și ghețuș, înăsprim și introducem, obligativ, folosirea cu precădere a anvelopelor de iarnă, iarna, și a celor de vară, vara. Recomand UE, dacă tot suntem la obligativități, să impună iernii, să fie iarnă, cu zăpada multă și frig, să nu simt că îmi bagă mâna un buzunar obligand-u-mă să achiziționez două rânduri de anvelope pentru mașină, asta pe când industria turismului în stațiunile montane, bazate pe schi, deci pe existența zăpezii, vor intra in faliment indubitabil.
Înțeleg că sunt excluse pentru că prezintă o distanță de frânare MAI MICĂ!!! Puteți să mă lămuriți?
Pe uscat vara…..insa nu si pe zapada iarna!
Mai recitiți articolul înainte de publicare, verificați și fotografiile atașate…
Spuneți că “Pentru cei care locuiesc in zonele montane este recomandata achizitia de anvelope 100% de iarna care sunt singurele cu simbolul 3PMSF.”
Iar puțin mai sus este foto cu mărirea in detaliu a unei anvelope pe care scrie mare “M+S” și are alături simbolul respectiv.
Deci ?
Vobim de eficienta pe zapda unde cele all season sunt inferioare tot timpul celor de iarna care nu sunt M+S!
Drumuri bune sa aveti cand trebuie sa franezi pe zapada cu M+S-urile alea mult laudate!
Vreți să spuneți că distanța de frânare este mai mare la all season și nu mai mică, cum greșit ați scris !!!
Eu personal am pe toate mașinile doar cauciucuri de iarnă și nu le schimb doar când se uzează. Am constatat că este foarte eficient să le folosesc doar pe cele de iarnă.
Am făcut cu ele peste 100.000 de km și sunt încă bune.
Vă spun din experiența mea, nu din auzite și citite. Gândiți-vă un pic cu mintea limpede la scopul pe care îl au cei care difuzează știrile. Chiar nu sunt Gică contra, dar am constatat din greșeală când am uitat să schimb cauciucurile de vară.
Fiecare face cum dorește.
Drumuri fericite vă doresc.
Interese financiare. 😁😁😁😁
Dar s a mai dat o lege : cei care schimba cauciucuri de vara si de iarna si nu le vor pe cele oll season sa se tunda o data pe saptamana la mall Afy pt ca vantul care trece prin parul lor netuns conform ultimelor date din presa ue risca sa dea nastere unei tornade de grad 5 !!!
Al season este m+s?? Restul este manipulare grosolana si ipocrizie, adica ce inseamna m+s?
Mud and snow. Este un simbol international pentru anvelopele allseason. Sau allweather, cum sunt numite in Americi.
Conform actualei legislatii la un autovehicol cu MMSA mai mare de 7500 kg daca are 5 (cinci ) axe sunt onligatorii montarez anvelopelor de iarna doar pe axa motrica ,deci 4 fara anvelope de iarna !!
Dacă sunt probleme cu anvelopele de ce nu au zis nimic pînă acum?o directivă,fie ea și europeană nu poate interzice ceva ce se comercializează de ani de zile și pînă când le-au scăzut vânzările la producători nu au avut nici o treabă 😠
Sa se interzica,comercializarea acestora la nivel national.
Propun ca toți incompetenții care fac legi, sa fie castrați chimic.
Ce să vezi, anvelopele AllSeason vândute în EU (inclusiv în RO, firește) nu pot fi vândute fără să poarte marcajul 3PMSF, ceea ce le face anvelope de iarnă, perfect legale. QED. 😉
UE NIȘTE IDIOȚI!Noi jucam cum cînta ei!In ce hal am ajuns!!!
poti emigra orican in Transnistria sau Coreea de Nord 🙂
Si mie mi se par o porcarie aceste anvelope. Si vorbind din proprie experienta, avand un accident cu aceste anvelope, am decis singur ca nu le mai vreau!
Ar trebui dovedit cu rezultate din teste toate caracteristicile anvelopelor , și ceea ce nu deviază mai mult de 10-13% de la anvelopa ideală ar trebui acceptata ca fiind buna de utilizat .
Nu doar teori aruncate către public .
Sunt sigur că se pot face îmbunătățiri reale ale anvelopelor MxS .
Distanta de fanare mai lunga..nu mai redusă
Nu este adevărat că nu sunt eficiente la frânare și nici faptul că se uzează rapid, adevărul este că nu sunt eficiente pentru producători și comercianți