In ciuda promovarii in presa de specialitate a anvelopelor all season minune, majoritatea soferilor nu cunosc faptul ca acestea sunt de fapt de trei feluri.
Prima este ALL SEASON care nu este recomandata sezonului rece cand temperatura scade sub 7 geade Celsius, anvelopa ALL WEATHER ( sau pentru orice vreme!) care se preteaza si sezonului rece cu temperaturi sub 7 grade Celsius, si anvelopa dedicata IERNII care nu este recomandata cand temperatura creste peste 7 grade Celsius.
In Romania, iarna temperatura scade constant sub 7 grade Celsius, adica NU este recomandata anvelopa ALL SEASON ci anvelopelel ALL WEATHER si CELE DE IARNA!
Mai jos vezi un grafic care prezinta cele trei tipuri de anvelope
Autolatest si Autosoft recomanda ferm să folosești anvelopa adecvată pentru fiecare anotimp. Aceasta onseamnă condusul pe anvelope de vară în anotimpul cald al anului și anvelope de iarnă în timpul sezonului rece.
Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt o alternativă pentru regiunile cu risc scăzut de ninsoare, precum și în zonele fără drumuri cu înclinări mari, adică mai ales în mediul urban. Prin comparație, anvelopele de iarnă sunt adecvate tuturor utilizărilor, atât în oraș cât și în munți.
Anvelopele pentru toate anotimpurile sunt proiectate pentru condiții de temperatură moderată, nu pentru condiții solicitante de iarnă.
Anvelopele de iarnă sunt adaptate temperaturilor sub 7°C, având performanțe mai bune la aceste temperaturi.
În schimb, anvelopele de iarnă sunt fabricate dintr-un compus care își păstrează elasticitatea la temperaturi de sub 7 °C.
Acest fapt, în combinație cu modele speciale ale benzilor de rulare, determină o aderență crescută pe suprafețe reci, umede și înghețate. Regula generală este de schimbare a anvelopelor de vară cu cele de iarnă atunci când temperatura exterioară scade constant sub 7 °C.
În funcție de zona în care locuiești, acest moment va veni probabil în octombrie sau noiembrie.
IARNA ESTE RECOMANDATA DOAR ANVELOPA DE IARNA! NU CEA ALLSEASON!
Anvelopele de iarnă moderne sunt fabricate dintr-un compus care își păstrează elasticitatea la temperaturi scăzute. Acestea sunt concepute cu benzi de rulare adânci pentru a dispersa apa și lapovița, având de asemenea numeroase caneluri pentru a îmbunătăți aderența la oprire și pornire.
Toți acești factori se combină pentru a oferi adaptabilitate anvelopelor de iarnă într-o gamă largă de condiții de șofat în vreme rece, inclusiv zăpadă, gheață, suprafețe umede și uscate.
Prin aceasta anvelopele de iarnă reprezintă o bună alegere de uz general, din toamnă până în primăvară.
Vredestein Quatrac sunt cele mai bune anvelope de iarnă pentru România. Dacă stai în Groenlanda zona cu zăpadă îți iei Nokian cu crampoane.