Franta incepe treptat sa devina una dintre tarile care incep sa inteleaga ca electrificarea este un mare dezavantaj la bugetul national pentru ca din 2020 si pana in prezent au fost inmatriculate gratis peste 500.000 de masini electrice.
Adica, statul francez a pierdut milionae de euro doar de dragul electrificarii.
Acum, francezii trebuie sa plateasca in medie 60 de euro pentru fiecare CP fiscal francez, adica un Model 3 de la Tesla are 7 CP fiscali calculati de stat, respectiv soferul trebuie sa plateasca taxa de inmatriculare de 420 euro.
Motivul principal este cresterea taxei pentru masinile cu motoare termice de la 1 ianuarie 2025, situatie care a fortat statul francez sa reintroduca taxarea si pentru masinile electrice.
Taxa pe cai putere din Franta este stabilită de consiliile regionale si este calculată în funcție de puterea motorului. Începând din 1 ianuarie 2025, șase regiuni au votat pentru o creștere semnificativă a acestei taxe:
Normandia: prețul crește de la 46 la 60 de euro (+30%).
Noua Aquitanie: de la 45 la 53 de euro (+18%).
Provence-Alpes-Côte d’Azur: de la 51,20 la 59 de euro (+15%).
Centre-Val de Loire: de la 55 la 60 de euro (+9%).
Corsica: de la 27 la 43 de euro (+59%).
Bretania: creștere până la plafonul maxim de 60 de euro.
De acum o Tesla 3 sau Model Y Dual Motor vor avea urmatoarea taxare: Cai putere (CP) : 400, Puterea motorului (kW) : 294, Emisiile de CO2 (gr/Km) : 0 si Puterea fiscală de 25 CV respectiv va avea un cost de inmatriculare de 1.500 euro.