Conform presei din Franta se pare ca Dacia Spring are mari probleme cu rugina pentru simplul fapt ca masina produsa de Dongfeng nu a primit o protectie corespunzatoare a caroseriei, iar carcasa acumulatorului se deterioreaza si poate duce la coroziunea caroseriei.
Rugină „cosmetică” pe carcasele punții spate
Aplecându-se sub vehicul, unii proprietari au putut vedea că întăriturile carcasei punții spate sunt complet ruginite. Și pe bună dreptate, aceste două piese nu beneficiază de un strat electro-galvanizat care să le protejeze de coroziune.
Coroziune cauzată de scurgerea bateriei de 12V
A doua problemă nu este legată de un defect al tratamentului anticoroziv, ci este consecința unei erori de montaj sau a unei neconformități a bateriei de 12V.
Capacul acesteia din urmă poate avea un defect de etanșare sau cuplul de strângere al flanșei de montare a bateriei este prea mare (strângere excesivă).
În consecință, bateria se scurge, iar acidul pe care îl conține poate deteriora membrul lateral dreapta față, tava bateriei sau chiar încărcătorul bateriei. Riscurile sunt defectele electrice, aspectul vopselei sau apariția coroziunii.
Sunt vizate toate modelele produse până la 18 septembrie 2023, dată la care Dacia a instalat o baterie modificată.
Elementele bateriei atacate de rugină
Mai îngrijorătoare este prezența coroziunii pe traversă și/sau pe carcasa inferioară a bateriei. Încă o dată, prezența ruginei se explică prin absența tratării oțelului, precum și prin neaplicarea stratului de acoperire antigrindină.
Conform unei note tehnice din februarie 2025, soluția post-vânzare variază în funcție de amploarea coroziunii. Dacă aceasta este foarte localizată și limitată la picături de oxidare, ansamblul traversă/carcasă inferioară va fi reparat (curățare, decapare și vopsire).
În cazul în care rugina este foarte extinsă (bășici de vopsea, desprinderea etanșantului, pierderea grosimii tablei metalice etc.), atelierele înlocuiesc piesele.
Roțile cedează
De asemenea, rețineți că roțile de 14 inchi pot prezenta rugină și/sau crăpături din cauza designului neconform.
Problema afectează toate modelele produse până la 15 septembrie 2023. De la acea dată, o nouă referință a fost montată pe linia de producție.
Garantie chinezeasca!
Pentru vehiculele acoperite de garanția de 3 ani sau 100.000 km, producătorul trebuie să efectueze reparațiile gratuit.
Pentru cele care sunt în afara garanției producătorului, intervine garanția anticoroziune, care este de 6 ani – kilometraj nelimitat.
Presa din Occident mentioneaza ca din pacate producătorul Dacia nu a lansat nici o campanie de rechemare în service cu privire la aceste defecte.