Si cand vorbim de Logan I din 2004 trebuie spus ca Dacia nu a vandut niciodata Logan-ul de 5.000 euro mult promovat cand au venit francezii la Dacia in 1999.
Din pacate, pretul mediul al primei generatii de Logan I a fost de peste 8.000 euro, iar pentru urmatoarele modele de peste 12.000 euro.
Acum, din pacate Dacia a devenit o marca cu un pret mult prea mare fata de ceea ce ofera, respectiv un Duster din 2018 de 12.000 euro a ajuns a fie vandut in 2023 cu peste 23.000 euro.
Dacia se mandreste ca a produs peste 8 milioane care au ajuns in peste 44 de tari, insa romanii nu mentioneaza ca modelul Sandero a devenit o masina 100% africana pentru ca este produsa in uzinele Renault din Maroc.
Din totalul de masini, 2.78 milioane au fost Sandero, 2.26 milioane Duster, 1.97 milioane Logan, 630.000 Dokker, 93.000 Spring mare in China, 80.000 Jogger si peste 107.000 de Solenza.
IN 1999 DACIA A DEVENIT UN BRAND RENAULT
La sfârșitul anilor 90, după negocieri îndelungate este încheiat un nou acord între Dacia și Renault.
Contractul este semnat la București în data de 2 Iulie 1999 și prevede industrializarea sub marca Dacia, la orizontul anului 2004, a unui vehicul de aproximativ 6 000 de dolari (viitorul Logan), destinat piețelor emergente.
Renault Group cumpără 51% din acțiunile Dacia pentru 50 milioane USD și se angajează să facă investiții de 219 milioane USD până în 2003.
Obiectivul de a produce o mașină la prețul de 6 000 USD, respectiv 5 000 de euro după 2002 va implica o restructurare profundă a platformei de la Mioveni.
Mai multe șantiere se vor derula în paralel, pentru modernizarea instalațiilor industriale, introducerea Sistemului de Producție Renault, pentru pregătirea angajaților.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Un pic cam exagerate articole voastre, de prea multe ori le cam scoateți din context
Autolatest a fost prima publicatie din Romania care a dat aceasta stire….si tot noi suntem exagerati? 🙂