In presa locala din Arges a aparut o stire care anunta ca romanii nu mai vor sa munceasca pe jantiere in conditii grele de munca nici macar pe 1.000 de euro, adica nu vor sa munceasca pe cele mai grele santiere de autostrada din Europa pe un salariu care este ajutor social in Germania.
Constructorii turci si italieni se plang in presa locala ca nu gasesc muncitori necalificati nici pentru un salariu mai mare de 5.000 lei net, lucru de asteptat daca ne uitam la valoarea ajutoarelor sociale pe familie care pot ajunge chiar si la 2,000 de lei, adica muncitorii prefra sa stea acasa pe ajutoare sociale si sa munceasca la negru pentru a castiga mai multi bani.
Aceeasi situatie este regasita si in zona transporturilor unde firmele cauta soferi in Romania si sa-i plateasca cu salarii mizerabile, in timp ce aceelasi sofer castiga in Europa de Vest chiar si peste 3.500 de euro.
In majoritatea comunelor traversate de autostradă, asistații social preferă să consume ajutorul dat de stat, decât să meargă la muncă necalificată pe șantier.
”4.000 de lei? E miniciună. Știu eu. Și te bagă la lopată. La banii pe care îi dau ăștia îți rupi sănătatea și ajungi la spitale”, spune unul dintre intervievați la o masă lângă bufetul dintr-o comună argeșană.
In România se preferă statul acasă, pe un venit cu tot cu alocațiile copiilor, ajutoare sociale, ajutoare de încălzire, de 2.000 de lei. Fără să faci nimic.
Pe loturile cele mai grele ale autostrăzii (Tigveni-Cornetu şi Cornetu-Boiţa), antreprenorii au mari probleme în a găsi localnici dispuşi să muncească.
Pe lotul Tigveni-Cornetu, 37,4 km, lucrează concernul italian WeBuild (Astaldi). Pe Cornetu-Boiţa, 31,33 km, poate cel mai greu al autostrăzii, turcii de la Mapa Cengiz. Ambii antreprenori caută forţă de muncă pe plan local, dar nu prea găsesc.
Autostrada A1 Pitesti-Sibiu se doreste sa fie gata in 2028! In realitate ne asteptam la 2035
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
