Toti romanii stiu ca Olanda este tara care uraste cel mai mult Romania pentru ca daca Romania finalizeaza autostrada Pitesti-Sibiu atunci existenta portului Rotternam dispare pentru ca atunci chinezii vor aduce toate marfurile in portul Constanta care pe deasupra este si mai mare decat cel din Olanda.
“A fost anunțat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe lotul 4 (Curtea de Argeș – Tigveni).
Este o secțiune dificilă cu o lungime de aproximativ 10 km, dintre care un tunel de 1,3 km, un nod rutier la Tigveni, 9 poduri și 3 pasaje.
Constructorul desemnat este aceeași firmă austriacă de pe lotul 1, Sibiu-Boița, unde lucrările merg bine și sunt în termen, cu intenție de finalizare la sfârșitul lui 2022.
Îmi doresc să avem utilaje în teren cât de curând pe lotul 4 și să nu mai existe contestații pentru această licitație, și așa întârziată din această cauză.”
CE SE AFLA IN TEREN?
Lot 2 – ofertele în cadrul licitației au fost depuse, iar la CNAIR se lucrează la evaluarea acestora. Această secțiune este cea mai dificilă a acestei autostrăzi, în Valea Oltului – are 31 de km și cuprinde 7 tuneluri + 27 de viaducte.
Lot 3 – tot o secțiune în relief dificil, și acest lot este în licitație, iar zilele acestea se va anunța lista scurtă a ofertelor rămase în cursă.
Pe lotul 5 Curtea de Argeș-Pitești, este în curs de finalizare proiectarea și urmează să emitem autorizație de construire în curând.
BATALIA PORTURILOR:
În prezent, al treilea mare port al lumii şi cel mai mare din Europa este Rotterdam. Pe aici, intră toată marfa din lume în spaţiul comunitar. Adică în spaţiul lui Schengen. Şi asta se întâmplă de când e lumea modernă, de când e ea făcută. Bun, hai să privim un pic harta Uniunii Europene.
La marginea estică a Uniunii, avem un port mare, şi fluvial, şi maritim. Care este…? Lesne de ghicit… Constanţa! De la Constanţa pleacă, spre Europa, trei mari magistrale – cea rutieră – Autostrada A1, magistrala petrolieră şi magistrala fluvială Dunăre – Rin.
Deci, trei coridoare europene care se duc hăt, departe, până în inima Europei. Şi haideţi să aruncăm o privire şi spre est de Constanţa! Ce vedem? Marea Neagră, toată Asia şi Orientul. Ce înseamnă asta? Cea mai mare piaţă din lume. Acestei pieţe pe unde i-ar fi mai lesne să bage mărfuri în Uniunea Europeană?
Normal că prin cel mai apropiat orificiu: Constanţa. Adică portul din România Schengenistă, Constanţa, ar deveni cel mai mare port al Europei şi, implicit, unul dintre cele mai importante din lume. Unde mai este Rotterdamul în ecuaţia asta?
Sub Constanţa, adică doar cu emisfera vestică. Cărui olandez i-ar conveni ca o ţară de asta, de mâna a doua, cum e România considerată, să ia smântana? Niciunuia.