CNAIR se mandreste cu maretele lucrari de pe loturile autostrazii Pitesti-Sibiu, o autostrada rusine nationala.
De fapt, este vorba de un pic peste 100 de km de durere natioanala care a dus la mii de morti in zone negre precum Valea Oltului sau Dealul Negru.
Expertii din industrie anuntat ca in realitate aceasta autostrada urmeaza sa lege Bucurestiul de Europa abia din 2035 pentru ca loturile centrale de 2 miliarde de euro nici macar nu au fost scoase la licitatie si ne aflam deja in prima parte a anului 2022.
VEZI TOTUL ESPRE AUTOSTRADA RUSINII NATIONALE:
Autostrada A1 Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2: Boița – Cornetu
Această secțiune conține următoarele lucrări principalele:
– 7 Tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
– Ecoduct în zona localității Lazaret
Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.
Pe e 23 iulie CNAIR anunța că șase asocieri de constructori din Turcia, Grecia, Italia, Spania și Austria s-au precalificat pentru evaluarea finală la licitație.
1. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.
2. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.
3. ASOCIEREA AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER S.p.A.
4. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA
5. IMPRESA PIZZAROTTI & C S.p.A.
6. ASTALDI SPA
Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 2 Boița – Cornetu
Autostrada Sibiu – Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.
km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2
De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu – Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.
km 14+150 – km 44+500 (km 39+578.51 – SF IPTANA 2008)
Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.
Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea – Sibiu).
Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.
Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)
Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.
Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).
Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)
Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).
Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.
În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.
Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.
În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.
De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.
Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:
– partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens – 2 x 7,50 m = 15,00 m;
– benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie – 4 x 0,50 m = 2,00 m;
– banda mediană – 3,00 m;
– banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens – 2 x 2,50 m = 5,00 m;
– acostamente – 2 x 0,50 m = 1,00 m.
Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m.
În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.
În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.
În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:
– partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens – 2 x 7,0 = 14,0 m
– benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie – 4 x 0,25 m = 1,00 m;
– banda mediană – 2,50 m;
– banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens – 2 x 2,50 m = 5,00 m;
– acostamente – 2 x 0,50 m = 1,00 m.
Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.
Vezi traseul autostrazii AICI!