Fanii marcii Honda stiu bine ce inseamna F20C sau F22C1, insa restul fanilor masinilor din Europa sau cei din SUA nu cunosc nimic despre acest motor.
Ei bine, trecand direct la subiect trebuie spus ca modelul Honda S2000 a fost lansata in anul 1999 si a iesit din productie abia in anul 2009, in cei 10 ani nici un constructor auto din Germania neputand atinge performantele lui F20C.
Motorul in cauza era un L4 de doi litri FARA TURBO care afisa din start o putere maxima de 240 CP si un cuplu de 203 Nm.
Sistemul de admisie variabila VTEC permitea motorului lui S2000 sa atinga o turatie maxima de 9.000 rpm fara nici cea mai mica problema, injectia fiind evident una clasica multipunct.
La facelift, gama S2000 a primit un motor F22C1 care avea o cilindree marita pana la 2.2 litri insa si o putere maxima de 250 CP si 220 Nm, insa fanii Honda recunosc ca fiind bijuterie doar versiunea de doi litri pentru ca era si singura care atingea 9.000 rpm.
Un dealer Honda nu a vandut in 2009 un model Honda S2000! Masina este si acum NOUA
De atunci si pana in prezent doar Ferrari a mai reusit sa ofere un motor ASPIRAT cu o putere maxima de 120 CP pe litru fara ajutorul unui sistem turbo.
F20C este recunoscut ca fiind singurul motor RACING PENTRU STRADA pentru ca era si singurul capabil sa afiseze un raport de compresie 11.7:1.
Tehnic diferenta dintre cele doua motoare este vizibila la partea mecanica prin cursa superioara a pistoanelor: Honda engineers installed a new 90.7 mm stroke crankshaft, 149.65 mm long rods and 29 mm high pistons into the F22C cylinder block.
Pentru a face motorul si mai rezistent la turatiile mari, inginerii Honda au renuntat la sistemul distributiei lant intre cele doua axe cu came pentru un sistem cu pinioane.
Motorul lui S200 avea in final doar o singura distributie cu lant care nu necesita inlocuirea.