Masinile electrice in zona segmentului SH au inceput sa fie extrem de interesante ca preturi, insa clientii trebuie sa fie extrem de atenti pentru ca aceste masini ascund costuri mari cu bateria.
Producătorii de vehicule electrice oferă, de obicei, o garanție a bateriei de 8 ani sau 100 000 de km care ajunge prima. În realitate, pe măsură ce bateria se uzează, autonomia de rulare a vehiculului electric va fi pur și simplu din ce în ce mai mică.
O baterie EV poate dura între 5 și 20 de ani, longevitatea acesteia fiind influențată de mai mulți factori. Bateriile utilizate în țări cu climă caldă sau rece se vor degrada mai repede decât cele utilizate în climate mai blânde.
Stilul agresiv de condus are un efect minim asupra duratei de viață a bateriei, problema mai pregnantă este că mulți șoferi nu știu cum să îngrijească în mod corespunzător bateriile mașinilor electrice.
Producătorii recomandă menținerea unui nivel optim de încărcare între 20% și 80% și evitarea utilizării frecvente a stațiilor de încărcare rapidă, insa clientul de masina SH nu stie daca masina respectiva a fost incarcata corespunzator.
În funcție de modelul EV, o înlocuire a bateriei poate costa între 20.000 și 40.000 de euro, insa sunt situatii cand masina EV SH cu probleme va avea o valoare de revanzare de ZERO pentru ca aceste costuri sunt exagerat de mari cu aceasta reparatie.
O alta problema este incarcarea de tip Fast Charge care degradeaza mai mult bateria decat daca incarcarea era slow-charge acasa noaptea.
Plus ca, masinile electrice pot avea probleme nu doar cu bateria ci si cu motoarele electrice si cutia de viteze, elemente care au costuri la randul lor de zeci de mii de euro daca au probleme.
Si in final trebuie spus ca orice masina electrica are nevoie de un service de tipul reprezentanta pentru ca nu exista soft-uri pentru calibrarea motoarelor si al acumulatorilor SH cu masina.