Conform presei auto din Franta producatorul de automobile Renault aplica o politica de preturi foarte mari pentru modelele Hybrid si PHEV de ultima generatie.
Aici este vorba si de gama Dacia unde deja vorbim de modele precum Jogger sau Duster 3, insa nu trebuie sa-l uitam si pe noul Bigster produs tot la Mioveni.
Francezii spun ca pretul unui acumulator pentru gama Jogger de 1.2 kwh are un pret de 3.500 euro fara montaj, insa pentru acumulatorul mai mare de 1.7 kwh gasit la Renault pretul ajunge la 4.000 euro cu TVA.
Noua Dacia Bigster 1.8 Hybrid 155 are o baterie cu o capacitate de 1.4 kwh care la randul ei poate ajunge la un pret de aproape 4.000 euro pentru ca este mai mare decat cea de la sistemul hybrid 140 E-Tech de la Duster si Jogger.
Dacia ofera o garantie de 8 ani sau 160.000 de km pentru aceste baterii, plus ca producatorul se obliga sa le schimbe chiar si inainte de termen daca capacitatea lor scade sub 70% din cea initiala.
Conform presei franceze aceste baterii sunt produse in China pentru Renault si Dacia, respectiv peste cateva luni sa fie produse de catre Geely pentru ca acestia fac parte din Horse unde este inclusa si uzina de motoare de la Mioveni.
Problema asta va fi întâlnită la toate mărcile, chiar si la Toyota care știm cu toții că au cele mai fiabile sisteme hybrid.
Pe langa posibilele costuri cu bateria, nu neglijați problemele deja prezente la motoarele termice de pe aceste mașini.
Si anume uleiul diluat cu benzină, rezultând un nivel peste maxim si miros puternic de benzină. Chiar si Toyota are această problemă, de Renault nu mai vorbesc (Austral si Arkana full hybrid).
Cu alte cuvinte, ceea ce se economisește cu carburantul, se pierde cu reparațiile.
Motorul termic nu ajunge niciodată în parametrii optimi de funcționare, mai ales în oraș.
Adică după 10ani. In 2034 bateria o sa coste 300 euro.
Si fiind Reno cu siguranta va avea un pret de 10.000 euro ca oricum nu se mai produce!