Masina electrica incepe sa-si arate din ce in ce mai mult lipsurile, “vedeta” zilei fiind un mult laudat Mercedes EQC are are un baterie realizata cu componte chiar in Romania.
Este vorba de celebrul acumulator realizat de compania germana ACCUmotive in Romania, baterie si componente care nu se gasesc decat OE direct la dealer.
Niciuna dintre componentele interne nu poate fi cumpărată de la OEM sau de la furnizor, adica atelirele de reparatii independete sunt bocate de politica Mercedes-Benz.
Ce este stricat la acest EQC cu putini km la bord din Europa de Vest?
– 6 module pouch-cell (de la un producător necunoscut)
– 96 de celule împărțite în două blocuri de sistem paralele, aproape ca două pachete de baterii conectate extern într-un singur pachet
– 4 contactoare pentru conectarea paralelelor, 2 controlere BMS care funcționează la 400V
– Un sistem BMS complex cu 16 unități BMS slave, 2 master și 1 controler GTW (controler BMS partajat de la W205 Hybrid și Smart 453 EQ).
Deși teoretic capabil Mercedes putea sa izoleze și să funcționeze pe o jumătate de pachet, deoarece are 2 paralele independente, insa această funcționalitate nu a fost niciodată implementată pentru a cere banii pe intreg acumulatorul la dealer.
Numărul piesei: A2933407400, A2939006500, A2939006500,
Defect: P0B2797
Preț OEM : 41380€ (+taxe)
DESPRE BATERIA MERCEDES
Accumotive GmbH & Co. KG din Kamenz, Saxonia, este o filială deținută în totalitate de Mercedes-Benz AG. Site-ul are două fabrici de baterii pe o suprafață totală de aproximativ 80 000 m² și produce sisteme de baterii pentru vehicule hibride și electrice din 2012.
A doua fabrică de baterii de pe amplasament a intrat în funcțiune în 2018 și produce sisteme de baterii pentru vehiculele EQ din 2019 – pentru SUV-urile electrice compacte din 2021.
Din 2024, producția de baterii pentru noile modele EQ complet electrice, începând cu platforma Mercedes Modular Architecture, va începe la Kamenz.