Organizatia ANWB care este un ADAC al olandezilor atrage atentia asupra faptului ca detinerea unei masini electrice este de fapt mai costisitoarea decat cea a unei masini diesel sau pe benzina.
ANWB spune un ultimul comunicat ca a realizat studii referitoare la costurile masinilor noi electrice vs cele termice, iar rezultatul este un defavorabil masinii electrice din toate punctele de vedere.
ANWB afirmă clar ca conducerea unei mașini electrice în Olanda este „semnificativ” mai scumpă decât conducerea unei mașini pe benzină si diesel. Ca întotdeauna, ANWB a făcut tot posibilul pentru a deschide calea pentru electromobilitate și astfel, de exemplu, descrie costurile „combustibilului” ca fiind mai mici, deoarece calculează cu încărcare mai ieftină acasa.
Cu toate acestea, dacă includeți toate costurile situația este inversă.
Dacă ANWB ține cont și de asigurări, taxe rutiere, costuri de întreținere, anvelope și mai presus de toate pierderea de valoare, adică depreciere, lucrurile sunt in defavoarea masinii electrice.
Într-un astfel de caz, chiar și conform acestor date, un kilometru parcurs într-o mașină electrică costă aproape 76 de cenți de euro, ceea ce este cu 9 cenți semnificativ pe kilometru mai mult decât într-o mașină pe benzină.
VALOARE DE REVANZARE ANIHILEAZA MASINA ELECTRICA
Calculele presupun un preț de achiziție al mașinii EV de 46.000 de euro, cu care parcurgeți 15.000 km pe an pe parcursul a 4 ani.
De exemplu „Fiat-ul 500 electric, care costa aproape 40 de mii de euro în urmă cu trei ani, valorează acum doar 15.000 euro când este vândut. Popularul Tesla Model 3, care a costat 51.000 euro în urmă cu patru ani, este acum la vânzare cu mai puțin de 18.000 de euro”, notează asociația.
Iar, daca masina electrica se strica nu reparatia nu intra in garantie, aceasta devine automat una buna de dat la fier vechi pentru ca, costurile sunt in realitate mult mai mari decat valoarea unui model asemantor in stare de functionare.