Peste cateva ore Romania va avea un nou drum expres care construit in doar 2 ani de catre compania austriaca Strabag.
Acestia au realizat 19 km de drum expres la nivel de autostrada, drum care va avea o limita de viteza de 120 km/h si separatoare pentru o singuranta tipica unei autostrazi.
Din pacate pentru Capitala Romanie, cei de la CNAIR nu sunt in stare sa finalizeze nici dupa 5 ani de lucrari cateva tronsoane pe Autostrada A0, cea mai importanta sosea din Romania care este inca pe hartie pentru ca firme turcesti si grecesti nu sunt in stare sa ofere termene de finalizare.
Drumul de 19 kilometri, dintre care 13 kilometri cu profil de drum expres, care va face legătura între centura municipiului Oradea şi autostrada Transilvania (tronson dintre Biharia şi frontiera cu Ungaria), este aproape finalizat, a declarat luni vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor, Mircea Mălan.
Acest drum va face joncţiunea dintre centura municipiului Oradea cu primul tronson, de 5,3 kilometri, realizat din Autostrada Transilvania, de la graniţa cu Ungaria, respectiv Biharia – PTF Borş II. “Ciotul” de autostradă este deschis din anul 2020.
De menţionat că noua şosea va colecta traficul spre ieşirea şi respectiv intrarea din/în ţară pe DN1 Cluj – Oradea, dar şi de pe DN 76 Deva – Oradea şi DN 79 Arad – Oradea, urmând să fie conectată, de asemenea, inclusiv cu Inelul Rutier Metropolitan (a doua centură a municipiului Oradea), ceea ce va duce la reducerea numărului de vehicule care vor tranzita actuala centură a Oradiei.
Contractul pentru Drumul Expres DEx11 a fost semnat cu Strabag în iulie 2021, iar lucrările au început în primăvara anului 2022.
Valoarea contractului este de 545 milioane lei cu 24 de luni pentru execuţie, din fondurile UE prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Dezastru pe Centura Bucuresti 2024!
Centura Bucurestiului ramane in paragina chiar si dupa 33 de ani de la Revolutie
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI