Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Americanii spun ca masinile electrice au emisii de CO2 mult mai mari decat cele ale unei masini pe benzina

Acest studiu a fost realizat de catre americanii de la MIT, studiu care arata pentru prima data ce emisii de CO2 se emit pentru producerea unei masini electrice in comparatie cu cea pe benzina.

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

Putini fani EV stiu faptul ca o masina cu motor pe benzina conventional este reciclabila in proportie de 95%, in timp ce o masina electrica este penalizata din start cu imposibilitarea reciclarii unui acumulator de putere mai mare de 60 kwh.

Aceelasi articol arata ca Tesla polueaza 12.2 tone de CO2 pentru a produce un Model S P10D, in timp ce un Mitsubishi SpaceStar 1.2 pe benzina produce doar 4.7 tone de CO2 in timpul fabricarii sale.

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

Mai mult decat atat, MIT arata ca pe intreaga viata a masinii ( media in SUA de 270.000 de km) Tesla Model S emite 61.000 tone de CO2, in timp ce aceelasi Mitsubishi cu motor pe benzina cu 4 cilindri Euro 5 emite doar 51.8 tone CO2 in cei 270.000 de km.

Si aici daca punem si costurile de reciclare reale ale unui acumulator de putere vedem ca poluarea reala a unei masini electrice este mult mai mare decat cea a unei masini pe benzina conventionala.

Si daca tot vrei sa faci “de rusine” o electrica la capitolul CO2 poti pune GPL pe acest Mitsubishi SpaceStar de 1.2 litri, moment in care masina pe benzina/GPL devine automat si mai ecologica!

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

Aceste detalii sunt in viata reala omise de fanaticii masinilor electrice din Romania, care inca cred ca masina EV este salvarea tarii fara sa tina cont de faptul ca cea mai mare poluare de la noi din tara sunt sobele pe lemne si incalzirea cu centrale de apartament pe gaz!

Restul este doar gargara de marketing care este menita aduce opina publica spre directia electrificarii exagerate a parcului auto!

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

“The MIT data substantiate a study from the Norwegian University of Science and Technology last year: “Larger electric vehicles can have higher lifecycle greenhouse gas emissions than smaller conventional vehicles.”

“10kg Cobalt needed for a 100kW electric vehicle — a typical smartphone has less than 10 grammes of the metal in its battery, according to Liberum.

60kg Amount of lithium in a top-of-the-range EV — 10,000 times the lithium carbonate equivalent in a typical smartphone, according to Liberum.”

masini electrice emisii co2, probleme reale masini electrice, cost reciclare acumulator ev, probleme co2 productie masini electrice, costuri emisii co2 masina ev vs benzina

s s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Cobaltul este într-adevăr un ingredient foarte păcătos, procesul de extracție e foarte poluant și nici nu prea se găsește peste tot în lume, ca litiul. De asta Tesla a renunțat la el în bateriile LFP de pe Model 3 (încă se mai găsește la modelele performance ca Model S Plaid, dar probabil va dispărea și de pe acestea în viitor). Panasonic si SK au anunțat și ei că lucrează la baterii fără cobalt, mă aștept ca în 3-4 ani cobaltul din baterii să aibă soarta plumbului din benzină.

    Pe urmă, când estimezi poluarea cu producerea electricității trebuie să ții cont de power mixul din țara respectivă. Ăia de la MIT au folosit datele din SUA unde 60 la sută din curent e produs prin arderea de gaz natural și cărbuni. Dar în Germania de exemplu procentul a fost de doar 36 la sută în 2020, și continuă să scadă.

    Mai contează și emisiile directe, fiindcă mașinile electrice nu emit NOx pe stradă, direct în plămânii noștri…

    Mi se pare forțată comparația dintre Model S P100D, o mașină cu 500 de cai și care ia suta în 2.3 secunde, cu un Mitsubishi Mirage. Evident că prima o să consume mai mult. Dacă studiul avea loc în Europa probabil ar fi ales o mașină din aceeași clasă gen Renault Zoe, care nu se vinde în US.

    Reciclarea bateriilor e deja posibilă, Renault o face, și aici cobaltul și nichelul sunt principalele probleme, e destul de greu să fie reciclate complet și economic. De asta e important să se renunțe la ele.

    O treabă bună ar fi dacă s-ar face mai multe mașini cu baterii interschimbabile (cum au deja NIO în China) pentru că în felul ăsta poți face baterii care țin și un milion de km (cum deja au CATL, tot în China), deci mult mai puține baterii de reciclat.

    Mă rog, ideea generală e că motorul termic se află la finalul unui lung ciclu de dezvoltare, nu mai poți obține decât îmbunătățiri incrementale în ce privește reducerea poluării, pe când mașinile electrice sunt încă pe la început, se inovează intens și încă este loc de mult mai bine.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente