Guvernul PSD-PNL-UDMR se joaca cu banii a 2,8 milioane de români care au RCA la Euroins!
ASF care este o institutie politizata pana in maduva oaselor spune ca Euroins nu mai are voie sa existe pe aceasta piata.
ASF a anunțat oficial: Euroins îi lipsesc din conturi 2,19 miliarde de lei, echivalentul a 445 de milioane de euro, încă din iunie 2022.
Pe rând, au intrat în insolvență Astra (2015), Carpatica (2016), City (2021) și acum este rândul Euroins (2023).
ASF transmite că a luat decizia de a retrage autorizația de funcționare a companiei Euroins întrucât „la data de 30.06.2022 societatea nu deține fonduri eligibile pentru acoperirea SCR, situație care se menține și la data de 30.09.2022”.
Adică 445 de milioane de euro pentru restabilirea cerinței de capital de solvabilitate și 355 de milioane de euro pentru acoperirea fondurilor MCR (minimum request capital).
După falimentul CITY, prețul polițelor RCA a crescut cu 71% în 2022, dar ASF susține că nu a găsit niciun responsabil
Conducătorii auto au plătit 910 lei anual, în medie, pe asigurarea auto impusă de stat, conform datelor ASF din ianuarie – septembrie 2022. Cu un an mai devreme, în septembrie 2021, înainte ca City Insurance să intre în insolvență, media poliței RCA fusese de 537 de lei.
Cheltuiala medie anuală a asigurării RCA, pe datele primelor 9 luni ale lui 2021, a fost de 676 de lei. Persoanele fizice au achitat în medie 537 de lei, iar cele juridice – 1.198 de lei. Dintre asigurații RCA pe 2021, 80% au fost persoane fizice.
În ianuarie – septembrie 2022, pe cele mai noi date disponibile, ASF susține că „prima medie RCA anualizată s-a situat în jurul valorii de 1.152 de lei, în creștere cu 71% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior”.
În 2022, persoanele fizice au reprezentat 75% din contracte și au plătit, în medie, 910 lei pe polița RCA. Firmele au achitat 1.906 lei.
VEZI CE SPUNE EUROINS:
“Euroins România este surprinsă de decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară (…) În acest moment, identificăm toate mijloacele legale în România şi în alte jurisdicţii, pentru a contesta această decizie (…)”, a spus Tanja Blatnik.
CEO-ul Euroins România a mai transmis că sunt în derulare şi două audituri independente din partea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltre (BERD) şi a Autorităţii Europene de Reglementare EIOPA.
CE TREBUIE SA FACI DACA MASINA TA ARE POLITA LA EUROINS?
Toți românii care au polițe în vigoare la Euroins au două opțiuni:
1. pot să-și păstreze asigurările până la data expirării ori
2. pot să le denunțe și să încheie contracte la un asigurător fără probleme.
Cei mai afectați vor fi însă păgubiții, cei loviți în trafic de o mașină asigurată la Euroins, deoarece multe service-uri nu vor mai face reparații pe aceste polițe și toate despăgubirile de la acest asigurător vor fi plătite abia după ce instanța îi declară definitiv falimentul.
Polițele RCA ale Euroins vor rămâne în vigoare până când instanța decide deschiderea procedurii falimentului Euroins. După ce va fi dată această decizie în instanță, efectul imediat este că în termen de 90 de zile toate polițele Euroins vor înceta de drept.
Politele RCA au crescut cu peste 100 de Euro si BAAR sau ASF nu vor sa intervina
De când au început să pice cele mai ieftine asigurări,am învățat că cel mai bine s-o iau pe cea imediat după cea mai ieftină.
Diferența de la Euroins la Groupama era de vreo 60 de lei în cazul meu.
Legi proaste,așa cum e și poporul !Asigurarea trebuia să fie oprită la sursa,dintr-un cont al proprietarului pe care-l indicai la înmatricularea veh.Trebuia doar să-ți faci o opțiune,la ce societate vrei…
Și ce e mai important :asigurarea sa fie valabilă pentru mașina ta.Daca te lovea cineva tu o reparai pe asigurarea ta și recuperau societățile între ele daunele.Ca ele fac profitul deci e normal sa și muncească de banii aia…Nu sa umblăm noi ca prostii,sa ne certăm,sa stăm cu emoții și eventual cu mașinile nefăcute cu lunile (și prin procese,éventuel),etc.
Proasta nație !Aici nimic normal nu e posibil..
Dacă ai dat cu 60 de lei în plus nu realizezi ca de fapt alta este problema. Banii au fost furați nu au avut polițe ieftine. Am platit 1500 de lei . Banii au fost sifonați prin accidente fictive și despăgubiri fictive.
Titlu mincinos,răutăcios. După aceea scrie în articol că asigurările sunt valabile încă 90 zile după ce instanța… Deci care este adevărul – în titlu sau în articol. Acesta nu e jurnalism. Titluri alarmiste, panicoase, ca să atragă atenția.
Si ce faci tata daca masina ta are RCA valabil 12 luni!
Ce faci cu restul de 9 luni?
Daca era o polita Casco la Euroins, cine repara masina?
Service-urile care nu lucreaza cu FGA?
Io m-am asigurat RCA la Allianz.
Ptr câțiva zeci de lei în plus, repar mașina pe RCA-ul meu, urmând ca Allianz să-și ia banii de la celălalt asigurător care a emis RCA-ul ptr șoferul mașinii care m-a accidentat.
Vedeți că daca aveți decontare directa și o folosiți pentru a va repara masina,chiar daca vinovatul este celalalt sofer,la incheierea urmatoarei polite o sa aveți surpriza să vi se ia din bonus malus.Intrebati chestia asta si informați-va la asiguratori.
A patit un prieten ca o polita Casco cu regres, si anul viitor a avut 600 euro in plus pentru ca firma sa nu a dat in judecata cealalta firma pentru recumperarea daunei pe RCA!
Plus ca procesele dureaza si 2 ani!
Nu cunosti legislația. Ar fi bine, ca mai înainte de a face niște afirmații, pe care nu ești bazat, să te documentezi.
Mda … Mai spuneti si ca daca alegi sa denunti rca la asiguratorul defunct si sa iti faci rca cu alt asigurator, BANII ÎI VEZI INAPOI CAND ITI VINE RANDUL! Eu inca nu am primit banii inapoi de la city.
Sa vezi timp pierdut cu despaguburile FGA de la City!
Ani de zile!
PS. La cum este formulat titlul si articolul, mie îmi miroase a jurnalist plătit de Euroins!
….sau mai bine spus unul care are un dosar la FGA in ultima saptamana!
Clar ca Euroins nu sunt prietenii Autolatest!
Urmeaza o serie se articole la firul ierbii referitoare la pasii de despagubire FGA….