Una dintre cele mai prestigioase publicatii din Europa de Vest a realizat un test de anduranta cu ultimul mare Volvo diesel care inca mai are sanse de a avea vanzari de top in Europa.
Este vorba de gama Volvo V90 Cross Country B4 AWD 2023 care este echipata cu deja celebrul diesel de doi litri si 197 CP care afiseaza 420 Nm prin intermediul unei transmisii Aisin.
In urma testelor, jurnalistii au descoperit ca masina nu mai avea antigel, iar la prima vizita intr-un service Volvo au constat ca motorul trebuie inlocuit complet.
De fapt, Volvo cere suma de 11.629 euro pentru un motor nou pentru ca acesta de 63.000 km era compromis in totalitate. Cei de la tehnic au spus ca a cedat garnitura de chiulasa care a dus la distrugerea totala a camasilor cilindrilor/segmentilor, reparatia fiind mai costistioare decat cea a unui motor nou cu garantie.
Volvo V90 Cross Country B4 AWD ramane inca la vanzare si in Romania unde are un pret de peste 80.000 euro fara dotari optionale.
Calitatea de fabricatie si calitatea motoarelor Volvo a scazut dramatic dupa ce aceasta marca a fost preluata de catre chinezii de la Geely, motiv pentru care Volvo doreste sa vanda doar masini electrice produse in China.
Motoarele de generatie noua Volvo VEA au mari probleme cu consumul de ulei
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

B4 inseamna ca are motor benzina.
Nope! 🙂
Nu neapărat, B este de la bateria suplimentară, adică e un mild hibrid, și poate fi ori diesel ori benzină.
Sincer nu prea cred ce zic ei acolo.
Depinde și ce ulei i-au băgat și cum au mers cu ia. Motoarele astea au nevoie de o răcire bună și dacă a fost înfierbântată rău atunci sigur sa dus garnitura
Sincer cam a-ti greșit cu informatiile, gely a venit doar cu bănuții si nu cu motoarele , 2 la mana cu orice masina ai merge dacă mergi cu ea la extrem poți sa o pui pe butuci nu în 60000 în 10000 de km. 3 motoarele de acum nu mai au probleme cu consumul de ulei., este dovedit.
Atunci de ce motoarele din era Ford merg sute de mii de km in special cele L5 2.4 sau 2.5 turbo pe benzina si mizeriile astea noi sub egida chinezilor de 2.0 cu 4 cilindri NU?
https://autolatest.ro/stiri/o-soferita-de-volvo-xc60-da-in-judecata-importatorul-pentru-ca-nu-vrea-sa-i-repare-masina-eit-auto-forum-invest-volvo-romania/
Eu as mai verifica codul ala de motor, nu de alta dar conform Wikipedia:
D4204T4
edit
The D4204T4[190] (AR) originally delivered 150 PS (110 kW; 148 hp) at 4250 rpm, and 350 N⋅m (260 lb⋅ft) of torque between 1500–2500 rpm. Upgraded to 163 PS (120 kW; 161 hp) at 4250 rpm, and 400 N⋅m (300 lb⋅ft) of torque between 1500–2500 rpm. Twin turbochargers.
Emissions level Euro 6, later upgraded to emissions level Euro 6d-TEMP.
Applications:
2017–2018 Volvo S60CC badged as S60CC D3 AWD
2016–2018 Volvo V60CC badged as V60CC D3[103]
2016–2018 Volvo XC60 badged as XC60 D3
2019–present Volvo V60 II badged as V60 D3 AWD
2019–present Volvo V60CC II badged as V60CC D3 AWD
2018–present Volvo XC60 II badged as XC60 D3
2017–present Volvo V90 II badged as V90 D3 AWD[191][135]
2020–present Volvo XC60 II badged as XC60 D4
Nu var in lista nici 197 CP, nici Volvo V90 D4…..
Este aceelasi motor in diferite versiuni de putere…norme etc!
Volvo nu mai are decat 2.0 diesel si 2.0 benzina.