Se pare ca in Romania problema unitatilor service care nu vor sa repare masinile clientilor chiar daca acestea sunt in garantie continua si in 2023, exemplul cel mai bun fiind al unei soferite de Volvo XC60.
Aceasta a trimis masina la revizia anuala in reteaua Volvo, dupa care in maxim 40 de km motorul a fost distrus din considerente tehnice care nu aveau legatura cu soferul.
Abia ieşit din service de la revizia de rutină, un Volvo relativ nou, de un an, a început să tuşească şi să trepideze, oprindu-se pe marginea drumului. Service-ul nu şi-a asumat nicio responsabilitate, ceea ce a dus cazul în faţa judecătorilor.
Nici aceştia nu au considerat că reparaţiile iniţiale fuseseră făcute greşit, dar au sancţionat service-ul pentru comportamentul ulterior faţă de proprietara maşinii. Un caz „şcoală”, care arată cum e corect să procedăm şi cum nu în astfel de cazuri.
În plângerea adresată Judecătoriei, Ileana B. a arătat că îşi cumpărase în 2017 un Volvo XC 60. În aprilie 2018, fiul său mersese la un service specializat Volvo, pentru lucrări obişnuite de verificare şi întreţinere.
La scurt timp de la ieşirea din service, după ce parcursese doar 30-40 km, motorul şi-a pierdut din putere şi a început să trepideze. Şoferul a oprit pe marginea drumului şi a sunat la service pentru a explica situaţia şi a găsi o soluţie. După vreo două ore, a venit la faţa locului şeful atelierului mecanic al service-ului, care a încercat să facă o diagnoză computerizată.
După mai multe încercări pe motor pornit şi turat, i-a spus şoferului că cel mai bine ar fi să-şi ducă maşina la cea mai apropiată benzinărie, cam la 5 km înapoi pe drumul spre service. Deşi Cătălin B. insistase, reprezentantul service-ului nu fusese de acord să aducă o platformă pentru tractare. Acest amănunt avea să se dovedească esenţial ulterior.
Volvo-ul a reuşit să se târască până la benzinărie, dar acolo şoferul a aflat că este totuşi necesară o vizită la un service, problema neputând fi remediată. După încă 100 de metri, motorul s-a blocat definitiv.
A fost necesară chemarea unei maşini de tractare. Ileana B. a apreciat că problema tehnică se datora unei intervenţii greşite în service, dar nu a reuşit să ajungă la o rezolvare amiabilă a diferendului.
Ca urmare, ea a cerut judecătorilor obligarea service-ului la repararea integrală a autoturismului, dar şi la plata unor despăgubiri constând în suma necesară închirierii unei maşini similare, plus biletele de avion pentru drumurile pe care le-a făcut în vederea lămuririi problemelor, plus contravaloarea uzurii normale a maşinii şi a impozitului plătit fără a putea folosi automobilul.
Odată cu service-ul, a fost chemată în faţa instanţei şi SC Euro Inter Trade Corporation, importatorul Volvo în România.
Piston spart, chiulasă spartă
În analiza cazului, judecătorii au luat aventura maşinii de-a fir a păr de la bun început. La intervenţia iniţială din service se făcuseră lucrări de revizie uzuale: schimbul de ulei şi înlocuirea filtrelor, înlocuirea plăcuţelor de frână, remedierea mufei unui senzor, testul de frână şi alte mărunţişuri.
După ce motorul se blocase, iar maşina a ajuns din nou în service, s-a constatat că arborele cotit nu se mai învârte. În urma demontării chiulasei motorului, s-a constatat în zona unui cilindru că pistonul era spart, tachetul hidraulic deteriorat, ghidajul supapei rupt, iar din chiulasă lipsea material.
Expertul citat în cauză a stabilit că se defăcuse legătura dintre tija supapei şi talerul arcului de revenire, ceea ce condusese la căderea acestuia în cilindrul motorului, prinderea între capul pistonului şi ciulasă şi ruperea ei.
Motorul se blocase ca urmare a poziţionării talerului rupt din supapă între piston şi chiulasă.
Expertul a stabilit că motorul nu se defectase ca urmare a reviziei făcute iniţial, şi a estimat valoarea reparaţiilor necesare la 34.234 lei.
Cine va plăti reparaţia?
Expertiza mai conţinea un detaliu, utilizat de judecători pentru stabilirea răspunderii.
„Atunci când un vehicul se defectează pe traseu, în mers, se recomandă aducerea acestuia la service pe platformă, pentru că nu se poate cunoaşte amploarea şi/sau gravitatea avariilor, iar în cazul, puţin probabil, al trimiterii unui mecanic în teren, trebuie deschisă obligatoriu o comandă de lucru şi aprobarea conducerii unităţii pentru această activitate, în condiţiile în care nu se dispune de un vehicul specializat de tipul «service mobil»“ iar, pe de altă parte, echipamentul de diagnoză electronică necesită logare la o reţea de tip internet”, au reţinut magistraţii din expertiza tehnică.
Test Drive in premiera cu noul Volvo XC60 Facelift Inscription B5 (Diesel) Mild Hybrid AT8 AWD 2020
Cu alte cuvinte, şeful atelierului tehnic ar fi trebuit să solicite din proprie iniţiativă trimiterea unei platforme de tractare. Câtă vreme nu o făcuse şi nici nu se conformase solicitării lui Cătălin B., însemna că nu-şi îndeplinise obligaţiile corespunzător, atrăgând astfel răspunderea firmei. Ileana B. a câştigat însă din partea Judecătoriei doar repararea motorului pe cheltuiala service-ului.
Ea nu demonstrase nevoia obiectivă de a se deplasa zilnic cu maşina, deci nici nu putea pretinde despăgubiri de genul costurilor închirierii altui vehicul similar. Sentinţa nu este definitivă, service-ul contestând-o în faţa Tribunalului. Primul termen de judecată al apelului nu a fost încă stabilit.
În caz ca nu știați ,volvo e mașina chinezească de câțiva ani.
Probabil si tu devii chinez daca te muti in China. Volvo Cars este companie detinuta majoritar de catre firma Geely din China dar asta nu inseamna ca inginerii care dezvolta produsul sunt chinezi, fabricarea acestei masini este in Torslanda,Suedia pentru linistea ta.
De asemenea poti observa in acea imagine unde este fabricat acest motor precum si toate motoarele volvo care se vand in Europa si anume :Skövde ,Sweden.
Este evident o greseala ce s-a facut de catre un (specialist) la service continuand cu greseli repetate.
Acest caz in Suedia s-ar fi rezolvat in felul urmator: service-ul ar fi trimis o masina de tractari pentru a ii aduce masina la o consultatie, ar fi reperat greseala cea facuta,ar fi reparat masina pe cheltuiala lor indiferent de suma iar in acest timp pagubitul ar fi primit o masina de inlocuire. Dupa care si-ar fi cerut si scuze față de client. Dar mai e mult pana departe…
Volvo este Made in China detinut de China cu factori de decizii din China! Restul este pur si simplu gargara!
Daca cumperi un Volvo din Suedia stai linistit din toate punctele de vedere, dacă îl ei din alta tara …. riști mult !!!
Volvo e Nr 1 in Europa ,dar serviciul Volvo din Iași e varza din lipsă de meseriași,iar diagnoza nu repară te ajută, dacă știi să o citești și să înțelegi despre ce e vorba,prin serviciurile din Romania sunt majoritatea înlocuitori de piese nu mecanici
Numărul 1 la ce? :)) cred ca glumești.
Chiar Dorel spune asta!
Dorele, mai bine taceai, chinezarii sunt peste 80% din ce folosim zilnic
Dorele daca UE, Vietnam, SUA & Co nu inseamna nimic atunci este clar!
La obiect cu articolu: Fie in service au pus ulei gresit sau falsificat si asta a dus la distrugerea motorului.
Fie cel mai probabil NU au pus ulei in motor.
Ma tem ca mecanicii din service au fost idioti.
Daca service-ul ar fi profi, ar avea asigurare pentru daune facute de mesteri idioti sau din gresala, si se despagubeste fara probleme pentru proprietaru auto.
Probabil ca in Iasi nu stiu de genu asta de transfer de risc.. nu e ieftin, dar e profi.
Volvo e brand entry premium, si e OK, chiar daca proprietarii sunt chinezi.
Masinile din ziua de azi sunt facute din piese de pe tot mapamondul. Cine detine brandul in sine este mai putin important. Unele sunt fabricate majoritar intr-o anumita tara, intr-adevar, dar asta e total irelevant. Faptul ca a investit si Geely e fix pix. Cred ca nu aveti idee cate branduri (din toate domeniile, nu neaparat auto) au in spate investitori majoritari chinezi. Asta a fost comentariu de bemvist.
Contează foarte mult tara unde se fabrica și cine deține marca. Eu dacă cumpăr Volvo, pot lua decizii cruciale legate de materialele folosite, ingineri, proiectanți, etc etc. Pe românește, e fabrica mea, fac ce vreau cu ea.
Iar referitor la China, în general ce vine de acolo e ieftin și slab calitativ.
Nu exista marca de automobile (si nu numai)care sa nu aiba probleme la un numar de vehicule.Statisticile se fac la “numar de cazuri la mia de masini”Asa ca …. studiati statisticile.Cat despre prestatia service- ului: schioapa, pentru ca societatea ii permite asta: institutia protectiei consumatorului e o gluma, RAR ul e doar un “jupuitor ” de bani, pana sa iti recuperezi banii in justitie iese masina din fabricatie si nu mai gasesti piese.
Nu înțeleg scopul procesului, a refuzat să repari mașină în garanție sau nu i-am dat despagubiri?!
Ce contează că din cauza reviziei sau nu?Mașina era noua, avea doar 1 an, iar defectul descris (cedarea unui element în interiorul motorului) este acoperit integral de garanție și reparația trebuie făcută de reprezentanta, pe cheltuiala ei. Legea îi obligă doar să-i prelungească garanția cu perioada din service, iar daca durează mai mult reparatia (nu mai rețin perioada) sau nu se poate repara corespunzător, atunci se înlocuiește.
Am pățit și eu ceva asemănător, au refăcut motorul și au încercat-timid, ce-i drept- să -mi ceara să plătesc manopera. Măcar parțial, că Volvo nu le deconta decât piesele (făcea parte din condițiile de reprezentare). Am refuzat și asta a fost.
Toți “acreditatii” și “autorizații” sunt la fel . Unul dintre ei este și cel de KIA /SUBARU din Bv. Asta refuza să îți facă revizia daca nu ai luat mașina de la el. La fel e si cu dezvoltatorii imobiliari. Ai cumpărat,adio orice intervenție /mentenanță în termenul de garanție.
Volvo 2018 xc 90 D5 DPF crăpat 4000 £ reparat schimbat la Volvo service,ceva nu se leaga
Lol Adrian. Designul se face la Goteborg și zeci de ingineri chinezi au vizite regulate, și au fost chiar și pe perioada covid, cu toate restricțiile dar se întâlneau pe la Bruxelles, Luxemburg etc . Nu vorbi fără să știi…cum zicea BUG mafia
Baieti nu stiu cum sa va spun dar pe VOLVO SUNT MOTOARE DE FORD
caroseria e volvo si e cea mai sigura masina in caz de accident
Știi tu ceva, dar incomplet. Volvo a fost deținut de Ford pana în 2010, de aia au avut motoare “de Ford” cum spui tu, ceea ce e mult spus. Au fost niște dieseluri de influență PSA (Peugeot-Citroen) montate pe mașini Volvo și benzinare ecoboost Ford. Din 2010 Volvo e deținut de Geely și apar alte motoare.
Adrian, suedezul de la volvo nu ìți repara motorul, îl schimba, numai la noi se repară!
Si daca nu vrea sa-l schimbe! Ce faci?
posibile probleme de fabricatie ascunse de Volvo Romania dublu standard?
oricum pe pagina oficiala scrie bine ati venit pe pagina oficiala volvo Romani (TIGANI ????)???
ma numesc Lazar Radu din Craiova si in data de 03.07 2023 am ramas cu volvo xc60 (Garantie in jur30000km) al firmei in pana la iesire din Slatina , am sunat la reprezentanta si dupa 2 ore a venit masina de remorcari si am dus masina la reprezentanta Craiova . au pus testerul si au facut constatare STUPOARE trebui schimbat vibrochenul , probleme de fabricatie la bucsea de inalta presiune , au comandat piesele care dureaza in jur de 7 zile au depozite in Germania si Suedia iar cuzinetii au fost comandati gresit de Volvo Bucuresti . masina la schimb dau doar 3 zile daca ai nevoie mai mult trebui sa platesti. din vina lor si a fabricantului de 3 saptamani stau fara masina .RUSINE VOLVO .marca care se pretinde serioasa . am suspiciuni si de dublu standard pe Romania ar trebuii toate masinile care au acest motor sa fie rechemate in service . este o problema de fabricatie.