Se pare ca Uniunea Europeana devine din ce in ce mai agresiva cand vine vorba de achizitia unei masini noi ieftine pentru ca acum discuta cu China sa creasca artificial preturile masinilor electrice doar ca europenii sa nu poata achizitiona masini bune si ieftine.
Aceasta este de fapt mentalitatea UE aplicata industriei auto de aici care a fost fortata in ultimii ani sa renunte complet la masinile ieftine in detrimentul celor scumpe care se vand intr-un numar mai mic.
De fapt, UE vrea ca cetatenii sai sa nu mai detina masini personale pentru a utiliza transportul in comun, situatie care deja se intampla in Occident unde este prea scump sa detii o masina personala, insa acolo exista si infrastructura bine pusa la punct.
In Romania aceasta lipseste cu desavarsire, motiv pentru care este necesar sa mergi chiar si in cele mai aglomerate orase cu automobilul personal.
UE și China analizeaza posibilitatea de a stabili prețuri minime pentru vehiculele electrice!
După cum informează Reuters, Bruxelles-ul este dispus să retrimită aceste tarife în vigoare după negocieri între reprezentanții UE și cei ai Chinei. Dar numai cu condiția ca producătorii din China să se angajeze să respecte prețurile minime, adică să nu vândă mașini mai ieftine de 19.000 euro.
Desigur, se poate argumenta că încearcă să protejeze producătorii locali, dar un astfel de lucru va suna a umor prost venind din gura UE – dar aceasta îi torturează constant cu un regulament fără sens după altul.
Este evident că Bruxelles-ul nu s-a gândit nicio clipă că producătorii locali ar fi mai ajutați dacă diverse obstacole birocratice ar fi eliminate din calea lor, precum și politica privind permisele de emisie.
Chiar dacă ar fi vorba de o companie auto, de guvernul chinez sau de trezoreria UE, totul este pur și simplu greșit.
Aceasta este o manipulare suplimentară a unei piețe care este deja grav paralizată și care ar primi astfel una dintre loviturile sale finale.
CHINEZII SUNT ASTAZI PENALIZATI!
Comisia Europeană a declarat că este dispusă să continue negocierea unei alternative la tarifele impuse Chinei, care includeau tarife de 17,0% pentru vehiculele fabricate de BYD, de 18,8% pentru Geely și de 35,3% pentru SAIC, pe lângă taxa standard de 10% aplicată de UE la importul de automobile.
Acestea sunt masinile electrice chinezesti care au taxe marite din aceasta luna in Europa