Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul Ford Puma Gen-E 2025-Electrica fabricata 100% in Romania de 168 CP si baterie de 43.6 kwh

Masina din acest test drive este una putin asteptata de catre fanii Ford, insa foarte asteptata de catre clientii de Tesla, VW, KIA-Hyundai sau Stellantis, pentru ca este electrica si are mari sanse sa schimbe clasamentul in Romania.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Si aici ne referim la faptul ca noul Ford Puma Gen-E, nu doar reprezinta inca o masina electrica de pe piata, ci prima masina electrica produsa in totalitate in uzina Ford din Romania.

Si cand spunem mai putin asteptata de catre clientii Ford, nu uitam faptul ca majoritatea fanilor marcii americane din Romania, inca cumpara in proportie de 95% modelele pe bezina si hybrid, insa noul Ford Puma Gen-E poate sa constituie si pentru ei, prima lor masina electrica.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

CUM SE CONDUCE?

Asa cum spuneam si in prezentarea ampla realizata in urma cu cateva saptamani, noul Ford Puma Gen-E se dovedeste un model extrem de apreciat de catre fani, pentru ca are o caroserie conventionala si un sistem electric mult mai bun decat ceea ce vedem la concurenta.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Aceste detalii fac ca noul Ford Puma Gen-E sa ofere soferului un comportament optim atat in oras cat si pe drumurile virajate, zona extraurbana unde multe masini electrice sufera din toate punctele de vedere.

Din start trebuie spus ca inginerii Ford Craiova au ales sa echipeze masina cu un tren de rulare setat sa fie atat confortabil pe denivelari, cat si dinamic, pentru a nu pierde din clientela traditionala Puma.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

In oras, motorul si cutia de viteze functioneaza asa cum te-ai obisnuit, respectiv eficient si intr-o liniste deplina, insa cand iesim in afara sa vedem ca Ford Puma Gen-E poate merge elegant si pe drumuri nationale si de ce nu pe autostrazi, chiar daca autonomia sa are oarecum de suferit.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest

MOTOR SI BATERIE

Sub capota se gaseste motorul electric de 168 CP legat la o transmisie cu o singura viteza, sistem care permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 8 secunde si o viteza maxima de 160 km/h ( standard european la electrice).

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Cuplul motor de 290 Nm este un alt detaliu care permite masinii reprize de-a dreptul surprinzatoare chiar si in comparatie cu modelele concurente precum Renault 5 E-Tech, Hyundai Kona EV sau Citroene e-C3.

Din primii km am observat faptul ca autonomia reala este de aproximativ 380 km cu “un plin” si acumulatorul de 43 kwh, consumul mediu fiind de 13 kwh la 100 de km parcursi.

Modelele cu jantele de baza pe 18 inch au un consum real mai mic decat cel al versiunii de top.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

ECHIPARE

Una dintre cele mai placute surprize la Puma Gen-E sunt echipamentele oferite standard, Ford dorind ca intreaga concurenta sa “sufere”, pentru ca nu ofera aceste echipamente standard.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Insa, trebuie sa-i si criticam pe cei de la Ford, pentru ca inca au optional pachetul avansat de asistenta sofer de 1.250 euro, pachet care include camera 360 grade, ACC, recunoastere indicatoare viteza si asistenta la franare in marsarier.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest

Singura dotare optionala necesara fiind pachetul confort plus de 500 euro, care include hayonul electric, oglinzile electrice, DRL-ul specific, easy entry si scaunul pasagerului cu reglare pe inaltime.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

In rest, masina vine echipata cu toate dotarile moderne necesare convietuirii, care includ tableta de mari dimensiuni cu instalatia de AC automata integrata.

PRET IMBATABIL

Masina de fata este cea in versiunea de baza Select, care din fericire are foarte putine lipsuri la capitolul echipamente standard, motiv pentru care este greu de recomandat versiunea de top.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Pretul de vanzare al lui Puma EV Select este de 21.400 euro cu Rabla si TVA inclus, pret imbatabil daca nu uitam ca vorbim de o electrica crossover, cu o putere de aproape 170 CP si o baterie de peste 43 kwh.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Asa cum poate am fost surprinsi cand am testat Mustang Mach-E, si aceasta electrica Puma Gen-E are mari sanse sa dea peste cap calculele celor de la Renault, Stellantis si VW AG in Europa, pentru ca masina romanilor este extrem de competitiva.

Adica, arata bine, se conduce exceptional si dispune de un motor si un acumulator suficiente pentru a avea o autonomie reala mai mult decat suficienta pentru cei care, pana acum conduceau un Ford pe benzina conventional.

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

Plus ca noul Puma Gen-E are portbagajul cu GigaBox, care este fara discutii cel mai mare din segment din toate punctele de vedere, adica masina aceasta chiar nu mai are nevoie de un portbagaj in partea din fata, chiar daca are unul de 43 litri.

Autolatest recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill!

PRO

Fabricat in Romania

Motor de 168 CP

Cuplu de 290 Nm

Sistem multimedia SYNC 4 standard

Echipament standard complet

Calitate a asamblarii de top

Pret foarte bun cu Rabla Plus

Autonomie de peste 500 km cu un singur plin in oras

 

CONTRA

Exista si versiunea de top Premium

Scaune incalzite doar optionale

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

FISA TEHNICA 

Tip motor Electric
Cod motor C0JA
Putere maximă în kW (putere sistem) 124
Putere maximă în CP (putere sistem) 168
Cuplu  290 Nm
Tracțiune Față
Tip cutie de viteze Reductor 1 viteza
Putere / cuplu (motor electric 1) 124 kW (168 CP) / 290 Nm

Accelerație 0-100 km/h 8,0 s
Viteză maximă 160 km/h
Zgomot la condus 65 dB
Consum pe distanțe scurte (WLTP) 9,0 kWh/100 km
Consum în zone suburbane (WLTP) 9,7 kWh/100 km
Consum pe drumuri de țară (WLTP) 11,8 kWh/100 km
Consum pe autostradă (WLTP) 17,9 kWh/100 km
Consum combinat (WLTP) 13,1 kWh/100 km
Valoare CO2 combinat (WLTP) 0 g/km
Autonomie WLTP (electric) 376 km
Autonomie WLTP în oraș (electric) 523 km
Tehnologie de stocare – Litiu-nichel-mangan-cobalt
Capacitatea bateriei (netă) în kWh 43,0
Poziția portului de încărcare Partea șoferului spate
Port de încărcare AC pe vehicul Tip 2
Port de încărcare rapidă DC pe vehicul CCS
Putere de încărcare (kW) DC:100,0
Timp de încărcare 80%: 23 min. (stație de încărcare CC 100,0 kW)

Lungime 4214 mm
Lățime 1805 mm
Inălțime 1555 mm
Ampatament 2588 mm
Garda maximă la sol 157 mm
Raza de bracaj 10,5 m
Volum portbagaj față (portbagaj) 43
Volum portbagaj normal 523 litri
Volum portbagaj plafon cu bancheta spate rabatată 1283 l
Greutate în gol (UE) 1563 kg
Greutate totală admisă 2015 kg
Sarcină utilă 452 kg
Incărcare remorcă frânată 12% 750 kg
Capacitate de remorcare nefrânată 750 kg
Greutate totală tren 2765 kg

Ford Puma Gen-E Select 168 CP Baterie 43 KWh, test drive, ford roadhill, drive test, consum, date tehnice, pret rabla plus, autolatest, test drive, drive test, test romania, prima masina 100% electrica romaneasca, test consum puma gen e

s

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente