Unul dintre cele mai surprinzatoare momente ale economiei mondiale este aplicarea de tarife imposibile aplicate de catre Trump tuturor produseleor Made in China, situatie care forteaza Beijingul sa se apropie si mai mult de Europa care urmeaza sa devina cea mai importanta pentru acestia.
RENUNTA UE LA TARIFELE APLICATE CHINEI?
Uniunea Europeană și China analizează posibilitatea stabilirii unor prețuri minime pentru vehiculele electrice chineze, ca alternativă la tarifele vamale. Această măsură vizează atenuarea tensiunilor comerciale. Industria auto germană sprijină această abordare pentru a evita un conflict comercial.
În octombrie anul trecut, Europa a decis să crească taxele vamale pentru aceste mașini, cu taxe de peste 40% , pe lângă taxa de 10% aplicată deja importurilor de mașini. Scopul acestei decizii a fost de a proteja industria auto europeană de concurența producătorilor chinezi, ale căror prețuri competitive sunt susținute de subvenții guvernamentale generoase.
Printre marcile vizate, BYD , Geely și SAIC erau supuse unor taxe specifice de 17%, 18,8% și, respectiv, 35,3%.
Cu toate acestea, în loc să mențină aceste bariere vamale, Europa și China se gândesc acum la o altă soluție: stabilirea unor prețuri minime pentru mașinile electrice chinezești vândute în Europa.
Această abordare ar implica definirea unui prag sub care aceste mașini nu ar putea fi vândute în Europa. Măsura ar contribui la limitarea concurenței considerate neloiale, evitând în același timp tensiunile cauzate de taxele vamale.
Discuțiile au început recent, potrivit Reuters , cu schimburi directe între Maros Sefcovic, comisarul european pentru comerț, și Wang Wentao, ministrul chinez al comerțului.
INDUSTRIA AUTO GERMANA
Industria auto germană, în special, subliniază importanța reducerii barierelor din calea comerțului internațional.
Potrivit VDA, tarifele cauzează mai multe probleme decât rezolvă, în special prin creșterea costurilor pentru consumatori și slăbirea lanțurilor de aprovizionare.
O soluție bazată pe prețuri minime, dacă este bine concepută, ar putea rezolva problema, evitând în același timp o ruptură a relațiilor economice dintre cele două blocuri.
Europa chiar introduce o taxare de 48% pentru masinile electrice chinezesti din 4 iulie