California a reglementat aceastaproblema prin introducerea standardului LEV sau Low Emission Vehicle. In prezent aceasta norma poarta numele de ULEV (Ultra Low Emission Vehicles) si se aseamana ca cerinte cu norma de poluare europeana Euro 5. ULEV interzice ca masinile sa polueze cu asa numitele reziduri care nu se bazeaza pe metan natural, NMOG (no-methane organic gases). Printre acestea enumeram hidrocarburile organice care sunt considerate de catre experti principalii factori care afecteaza stratul de ozon. Toti constructorii de automobile care comercializeaza masini in California sunt supusi normelor NMOG.
Dintre acestia cel mai avansat la acest capitol este Honda. Japonezii au lansat in 195 prima masina propusata de un motor care corespunde normelor de poluare ULEV, respectiv berlina Accord. In prezent in timp ce si ceilalti constructori se aliniaza la normele ULEV, Honda deja comercializeaza masina ZLEV(Zero Low Emission Vehicles). Motorul ZLEV este in principiu acelasi cu cel care corespunde normelor ULEV insa acesta foloseste un convertor catalitic mai sofisticat. Acesta functioneaza in colaborare cu sistemul VTEC care ridica una dintre valve mai sus decate celelalte. Acest fapt genereaza un mic vortex si rezultatul este o mai buna compozitie de aer indreptata spre camera de ardere. De asemenea acest motor are o rata de compresie de 16:1 fapt care demonstreaza ca motorul functioneaza pe baza de amestec sarac.
De obicei cand se porneste motorul catalizatorul este inca rece si nu este foarte eficient insa motorul ZLEV foloseste un condensator incaqlzeste catalizatorul pentru a devenii eficient. In viitor se va folosi un catalizator care va absoarbe hidrocarburie mai repede decat tehnologia din prezent. Rezultatul este o mai buna comportare a elementelor de siguranta a mediului cand se porneste in sezonul rece.