De fiecare data cand avem sarbatori Capitala Romaniei devine un teritoriu blocat la capitolul infrastructura pentru ca pleca din oras toti cei care s-au nascut in provincie.
Acest exod asteptat duce la disparitia din Bucuresti in medie a peste 800.000 de masini care pana acum nu erau in trafic, ci doar parcate pe domeniul public.
Multi locuitori din Capitala sunt din provincie si vin in Bucuresti cu masina personala, motiv principal pentru care infrastructura nu face fata.
Nu face ea fata nici macar la numarul de masini cu numere de Bucuresti fara a mai pune in calcul si numerele de provincie!
Lipsa locurilor de parcare rezidentiale si a PARCARILOR PUBLICE LA LIBER din Bucuresti sunt doua motive pentru care masinile care nu platesc impozit local la sectoare sa fie taxate extra pentru a elibera locurile de parcare de pe domeniul public.
Daca platesti parcare conform taxelor afisate de PMB nu-ti interzice nimeni sa nu ajungi in Capitala cu masina din provincie.
Sa ajungi in Bucuresti si sa-ti abandonezi masina pe un loc de parcare pentru ca tu mergi la munca cu STB-ul sau Metrorex-ul doar in acest oras se poate intampla.
O masina parcata cu lunile devine un focar de infectie pentru ca pe acea suprafata se strag gunoaie si cei de la ADP nu pot curata soseaua/trotuarul aferent.
In capitalele civilizate din Europa de Vest masinile care nu au au parcare de resedinta trebuie sa plateasca parcarea zilnic cu un pret extrem de mare. Acesta este si motivul pentru care vizitatorii sau cei care munces in zona vin cu trenul sau cu avionul, masina personala fiind taxata extra pentru a nu aglomera orasul.
Lipsa unei culturi civice face ca Bucurestiul sa fie suprapolulat de masini abandonate fie ele cu numere de Bucuresti sau de provincie, iar PMB si toti primarii de sector se fac ca nu vad aceasta problema.
Cresterea taxarii parcarii de resedinta la peste 500 de lei pe an nu a dus nici o schimbare daca PMB nu rezolva problema parcarilor publice gratuite.
Vezi cum arata astazi Bd Iuliu Maniu AICI!