Daca puneam aceasta intrebare in urma cu 20 de ani eram cu siguranta criticati pentru ca in 2002 marcile Kia-Hyundai nu prea aveau masini capabile a concura gigantul japonez Toyota.
Acum, dupa doua decenii Kia a devenit la randul sau un GIGANT AL INDUSTRIEI auto pentru ca ofera masini mult mai performante decat VW, Stellantis si de ce nu Toyota.
Decaderea japonezilor se datoreaza faptului ca acestia nu au investiti corespunzator in masinile PHEV si electrice ale prezentului, adica au pierdut complet lupta in acest segment fara ca publicul sa stie.
DE CE SPORTAGE PHEV ESTE MAI BUN DECAT UN RAV4 PHEV?
In primul rand trebuie spus ca daca ne uitam la cele doua masini vedem ca Toyota cu un plin de 55 litri poate merge in medie 570 km, in timp ce Kia cu doar 42 de litri de benzina poate parcurge peste 700 de km.
Diferenta dintre cele doua masini este reala pentru ca noul Sportage PHEV este mai economic, in timp ce Toyota se bazeaza pe un motor de generatie veche de cilindree mare aspirat care nu ofera nici performante exceptionale nici un consum bun.
De fapt, lipsa unei motorizari turbo de cilindree mica ( Nu se stie de ce Toyota nu a montat motorul 2.0 Turbo de la Lexus?!?) si echiparea lui RAV4 cu o banala si lenta cutie eCVT se pare ca fac diferenta.
TEHNICA HIGH TECH LA KIA
Sub capota lui Sportage PHEV se ascunde aceeasi motorizarea 1.6 Smartstrem G turbo de 180 CP si 260 Nm la 1.500 rpm, in timp ce motorizarea Toyota are 2.5 litri si 185 CP insa doar un cuplu motor de 227 Nm oferit la o turatie mai mare de 3.200 rpm.
Un alt avantaj al celor de la Kia este ca acestia utilizeaza o cutie automata clasica AT6 cu convertizor de cuplu care are integrat un motor electric de 120 CP.
De partea cealalta RAV4 PHEV ofera puteri maxime mai mari ale sistemului electric care pot ajunge pe perioade scurte la 237 CP, sistem care este penalizat insa de cutia CVT care nu ofera reprize bune in mediul extraurban indiferent ce vor spune fanii marcii!
In total, Kia Sportage PHEV ofera 265 CP si 350 Nm in timp ce RAV4 PHEV ofera o putere cumulata de 306 CP si 510 Nm, cifre care permit japonezilor doar o repriza de la 0-100 km/h mai rapida fata de Sportage.
Este greu de crezut, insa cutia eCVT este cea mai mare problema a lui RAV4 pentru ca nu reuseste sa ofere un consum mediu decent in afara orasului pentru ca motorizarea de 2.5 litri pe benzina functioneaza aproape tot timpul. Kia coroboreaza cele doua motorizari in mediul extraurban mult mai eficient, de unde si consumul real de benzina mult mai bun.
KIA ESTE MAI IEFTINA CU 10.000 EURO DECAT TOYOTA
Acest statement este afisat dupa ce am vazut listele de preturi unde am ales un Sportage PHEV cu nivelul de echipare Style 4×4 care a primit dotari optionale de 1.700 euro si o reducere RABLA Plus de 6.439 euro. In total am ajuns la un pret final de 37.200 euro TVA inclus.
De partea cealalta vedem ca Toyota Romania vinde un RAV4 PHEV Style fara dotari optionale cu un pret de 52.570 euro, de unde scadem Rabla Plus de 6.439 si ajunge la un final de 46.131 euro FARA DOTARI OPTIONALE!
Diferenta dintre cele doua masini este de aproape 10.000 euro, unde Kia are din fericire mult mai multe echipamente oferit standard decat cei de la Toyota.
TOYOTA ARE UN INTERIOR DE GENERATIE VECHE!
In plus fata de asta, trebuie spus ca RAV4 PHEV este un produs de volum al japonezilor, adica NU are o calitate de fabricatie peste media segmentului, insa aici Kia vine si ofera materiale superioare din toate punctele de vedere.
In final, tehnologic trebuie spus ca RAV4 PHEV este o masina ”invechita” pentru ca nu are un cockpit full display cum vedem la Kia. Sistemul multimedia de la Toyota este la randul sau de generatie veche cu un afisaj arhaic si cu o rezolutie demna de anii 2000, in timp ce Kia a trecut la un sistem multimedia LG care poate rivaliza orice brand auto premium.
Chiar si comenzilor sistemul AC de la Toyota sunt venite parca din anii 90 asemenea schimbatorului de viteze, Kia oferind un buton rotativ mult mai eficient ergonomic si un sistem AC complet digitalizat.
Garantia lui RAV4 PHEV este de 3 ani sau 100.000 km plus garantia extinsa 3 ani, insa Kia ofera garantia de 7 ani sau 150.000 de km bumper-to-bumper tipica pietei din SUA!