Elon Musk spunea in urma cu 10 ani ca toti constructori auto care nu reusesc sa produca si sa vanda masini ieftine BUNE si IEFTINE vor disparea de pe piata.
In acest moment, cele mai mari companii de automobile electrice din China sufera pentru ca Tesla produce in China masini precum Model 3 sau Y cu preturi extrem de mici pentru chinezul de rand care renunta la marcile comuniste pentru cea capitalista Tesla.
Razboiul pretului este un motiv de imagine afisat de marii constructori auto care se vad pusi in fata unei situatii in care Tesla castiga intreaga piata auto fara a avea o concurenta reala.
Un Model 3 se vinde acum la Bucuresti cu un pret de 30.000 euro TVA si RablaPlus incluse, masina care are 286 CP si merge 500 km, in timp ce concurenta sa ofera doar 220 CP o caroserie mai mica si se vinde cu un pret cu 15.000 euro mai mare cu toate reducerile aplicate.
In final, vedem ca Tesla castiga intreaga piata impreuna cu MG chiar si in Franta pentru ca Renault si Stellantis nu sunt capabile sa ofere masini electrice competitive cu preturi bune la achiztie.
O alta problema a tuturor in afara de Tesla este ca doar americani au o retea de superchargere eficiente unde pot alimenta doar masinile Tesla.
PIATA EV DIN ROMANIA
Mai jos vezi care sunt preturile comparabile ale masinilor electrice cu un nivel de echipare echivalent cu ceea ce ofera Tesla pe Model 3 sau Model Y in 2023.
Preturile din imagini NU au reducerea RablaPlus pentru ca aceasta este sezoniera si deja nici macar nu se mai aplica persoanelor juridice pentru ca nu mai exista fonduri la Ministerul Mediului.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Cand toata lumea produce pe o piata libera la un anumit pret nu se pune pbl intelegerilor.Asa ca exista doar doua variante cand vine unul cu pret asa jos:masina pur si simplu e petarda sau se doreste falimentarea concurentei prin practici comuniste de subventie mascata.Si eu cred ca e cate putin din fiecare.De ce nu a facut asta licuriciul de Elon mai demult ?Pt ca abia acum are banii de subventie,din alte afaceri.Si nu e vreun geniu pt asta.Chinezii fac la fel in Europa ,Ceausescu facea la fel cand subventiona industria falimentara cu banii luati pe papica(adica ceea ce producea agricultura si zootehnia) lasandu-ne pe noi poporul, ca pe NCoreeni,muritori de foame.Renault si alte firme sigur fac studii atente de produs.Cumpara masinile concurentei si le desfac sa vada de unde performanta.Si nu ma refer la 100CP inutili,in plus.Ma refer la consum,la piese,solutii tehnice,cost de productie,etc.Din punct de vedere logistic si manopera Renault a fost mereu fruntas si nici cu inovatia nu sta rau…Cum va explicati atunci ?Doua fiare lipite cu scoci,cate o siguranta mai putin ici,colo ori plastic de WC peate tot si ziceti ca e masina ?Pt ca are o mare tableta si faci zece comenzi cu degetul pe ecran pana deschizi torpedoul aflat la 30 cm de tine ?Pai nu oricum trebuie sa te intinzi sa iei de acolo ce vrei ?Nu vedeti cat de razna am devenit ?Cum sa valoreze firma aia necunoacuta de desculti din Vietnam (VinFast) 80mld pe bursa cand e abia aparuta, a produs cateva masini care nu stie nimeni cat or sa tina si pe unde si cum fac service la ele si altele.Speculatii ordinare pt prostii care se arunca la fel cum pun botu tinerii aia creduli la prostiile fratilor “Tataie”…Ce rau a ajuns scoala zilelor noastre daca producem numai rebuturi demne de Evul Mediu la nivel intelectual !!
Tataie vezi ți de pensia matale, lasă subiectele astea că te depășesc. Nu ai habar nici despre mașini, nici despre vânzări, iar tesla ai văzut doar pe internet. Du-te și mai segmentează motorul de la Logan ăla că aia e mașina adevărată.
Licuriciul pari a fi tu. Bat pariu că nu ai intrat într-o Tesla nici în vise.
Un imbecil care nu înțelege că trebuie să fi competitiv într-o lume acerbă…
Nu e problemă pentru Renault daca nu au vânzări, vor beneficia de ajutoare de stat din banii proștilor români si francezi…
Nu se știe până când totuși…
Foarte bine, sa invete si marile grupurile sa numai ia pielea dupa tine pentru niste plastice oridinare.
Bravo Elon!
Doar inca o reclama mascata pt Tesla …adică mult zgomot pt nimic !
Hei Cris ,
hai sa analizăm puțin situația :
– toata “energia” o investește în cateva modele.
– nu au reprezentante care mănâncă o parte din “profit”
– nu cheltuie in publicitate
– investește în fabrică continu pt a scădea prețul de fabricare
– etc …