Seful Aliantei Renault/Dacia/Nissan, Luca de Meo a mentioant intr-un interviu ca Europa nu mai are masini ieftine la vanzare.
Adica, vom vedea inca o crestere a preturilor pentru toate masinile Aliantei, adica si a masinilor Dacia produse la Pitesti care pana acum erau cele mai ieftine de pe piata auto din UE.
Acesta a spus ca pretul mare al materialelor si a disponibilizarii din uzinele Renault din 2021 sunt pricipalele motive pentru care masinile noi sunt in medie cu 20% mai scumpe fata de preturile din anul precedent.
Este regretabil ca francezii au ales sa spuna acest lucru oficial, respectiv acestia mentioneaza faptul ca masinile au preturi de vanzare mult mai mari pentru ca producatorul sa afiseze in realitate un profit mult mai mare fata de cel al masinilor vandute in anul 2019 inainte de pandemie si criza economica.
“The era of the cheap car is over: it has to be,” he declared. Renault is very much among the winners at the moment, recently upping its profit expectations, despite losses incurred from withdrawing from its business in Russia.”

Pai da, ca acum au văzut gunoaiele ca lumea cumpără căcatul ala de Spring și după ce l-au scumpit de 5 ori!
Toate cotețele s,au scumpit de 5 ori și toate se cumpără încă….
Hai ca nu s-au scumpit de 5 ori.Daca a crescut pretul energiei de orice fel e normal sa apara cresteri si aici.Sau au voie doar unele produse ?Ca de la mancare nu se poate abtine nimeni si mai ales romanul care oricum era demult cel mai risipitor si fudul/fandosit,asta o stiu si comerciantii.De aia si dubleaza uneori pretul dar cand un producator auto (unde intra inteligenta, tehnologie si materiale prime diverse si complexe si rare,etc) creste pretul cu 10-20%,gata.E nesimtire,de 5x,profit imens,etc.Pai credeti ca ei vor ?Ca asta e un produs dispensabil.Oamenii cu facturi mari la orice astazi pot sa nu mai cumpere cateva luni masini noi si atunci sa vedem cum pica economia in cap ca 100.000 de angajati (Dacia,de ex plus din ind colaterala) in somaj peste noapte inseamna 100.000 de clienti mai putin pt orice.Sa nu mai zic Dlor bugetari de ajutoarele de somaj pt 6 luni.In locul dvs mi-ar tremura chiloteii pt postul meu,si nu de frig,inca…
Cat timp oamenii asteapta luni de zile o masina cu productie speculata intentionat intarziata, accepta intarzieri peste intarzieri si cresteri constante de pret, preturile vor creste, nu credeti? Puterea sta in consumatori sa spuna stop bataii de joc. De asemenea, starea execrabila a pietei auto SH impinge consumatorul catre masina noua speculata in ultimul hal.
Imi caut autoturism SH si, din cele postate de privati pe site-uri, peste 90% sunt samsareli si intermediari (nu accepta mesaje text – asta nu o pot intelege, sa doresti sa stai la telefon inutil – pai daca esti utilizator privat, as prefera sa NU stau degeaba la telefon, suni la diverse conturi si iti raspunde acelasi om, nu stie despre ce masina e vorba desi declara ca este proprietar din ceva an din antichitate, masini facute estetic sa se vanda cu piese care abia se mai tin 500km, masini sudate din 2 sau 3, luate ca daune pentru dezmembrari din america, acte dubioase, fara acte chiar la zona de masini ieftine sau cu motoare mari, km dubiosi – ex: masini din zeci de masini de peste 10 ani care au sub 5000 km pe an si istoric foarte fluctuant desi nu au fost schimbari de proprietar in acte), iar vreo 8% sunt utilizatori obisnuiti care nu au nicio treaba cu mentenanta unei masini… aceste masini deobicei ajung la samsarii anterior mentionati dupa ce nu se vand o perioada si oamenii vor sa scape de ele… ce faci in cazul asta, cat timp investesti intr-o masina SH?
Nu, nici cele via dealer nu sunt mai grozave, astia sunt niste samsari cu acte in principiu, scopul lor e profit cat mai mare, nu sa-ti vanda o masina ok… multe sunt masini de flota, abuzate de angajati carora nu le pasa de ele, cu mentenanta facuta la limita sau peste, cu cele mai ieftine piese de pe piata …
Ce a mai ramas, mersul in Germania, nu? Stati linistiti, si acolo e aceeasi poveste, samsarii din europa de est au intelegeri cu autohausurile de acolo, mai ales cele care vorbesc si alte limbi decat germana, iar la privati e aceeasi problema de lipsa de cunostinte in mentenanta masinii… desigur, pare cea mai eficienta cale de a-ti gasi o masina, iti iei vacanta o saptamana, un bilet de avion doar dus catre unde e mai ieftin si inchiriezi un logan sa te plimbi peste tot, de preferabil zona de nord vest, ca ai mai multe optiuni intr-o zona restransa si apoi bani pe numere de tranzit, bani pe traduceri, coada interminabila de la RAR unde sunt mereu aceiasi 200 de oameni unde in continuare este linie expres pentru spagari indiferent de cate ori raportezi, unde programarea e orientativa daca ajungi la timp sau nici nu te lasa sa intrii daca ai depasit ora… este o placere sa-ti iei o masina SH de calitate. 😉
Fiecare pasare pe limba ei piere. Asa și francezi de la Renault. Cat timp alte firme vor vinde mașini mai ieftine și cu mult mai bune decât mizeriile oferite de grupul Renault la preturi de supermasini deși sunt superrable, și cum Renault nu este singura marca de mașini din lume în asa fel încât sa fii obligat sa le cumperi gunoaiele lor vrei nu vrei, să stea stimabilul Luca și sa aștepte pana cand alți vor produce mai prost și mai scump decât Renault!