Acesta functioneaza prin reutilizarea gazelor arse din camera de ardere inca o data. EGR functioneaza si in situatiile cand se doreste un condus mai rapid si se mentine o viteza de rulare mare. In condusul prin oras unde nu se utilizeaza treptele de viteze superioare, si turatia motorului creste si descreste intr-o perioada de timp scurta, sistemul EGR este cu adevarat folositor. Acesta recircula de obicei aproximativ 10% din gazele arse in camera de ardere. Cantitatea de gaze necesare functioanrii corecta a sistemului este decis de ECU (Electronic Control Unit). Cand se ruleaza la viteze mici, ECU mareste volumul de gaze spre camera de ardere si astfel se foloseste mai putin combustibil si nu exista pericolul de neaprindere a mixturii in camera de ardere. De asemenea si cantitatea de aer necesara apriinderii mixturii in camera de ardere este mai mica in comparatie cu cea necesara la motoarele fara EGR. Aerul care intra spre aprindere poate fi cmprimat folosind un sistem de supraalimentare. Referitor la poluarea mediului inconjurator, sistemul EGR reduce emisiile Nox prin simplul fapt ca daca este necesara o cantitate mai mica de combustibil pentru ardere, automat si temperatura in camera de ardere scade, rezultatul fiind o reducere considerabila a poluarii.


Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED