Una dintre cele mai promovate masini SUV in ultimii ani in Romania este fara discutii gama Renault Austral E-Tech full hybrid 200 2023, masina despre care presa auto de casa “uita” sa mentioneze ca are sub capota un micut L3 turbo de 1.2 litri.
Mai mult decat atat, aceeasi presa “profesionista” omite sau chiar nu cunoaste faptul ca modelele Austral au trei tipuri de transmisii, una manuala clasica gasita si pe modelele Dacia, una CVT care este de fapt o cutie XTronic de la Nissan, adica cutia cu convertizor de cuplu pentru primele doua trepte plus sistem de variatoare conice clasice CVT si o cutie E-Tech.
Aceasta echipeaza modelul de top Renault Austral E-Tech full hybrid 200, adica are o transmisie MULTIMODALA cu 4 trepte clasice si doua motoare electrice.
Unul este pus pentru marsarier si are o putere mica, iar celalalt de aproximativ 60 CP este integrat in cutie si ajuta la deplasarea masinii sincronizat cu cele patru rapoarte manuale.
Sistemul electronic realizat de Continental Valeo are un actuator capabil sa miste furcile din cutia cu 4 viteze, actuator corelat cu puterea dezvoltata de motorul electric mai mare.
Cele doua motoare electrice si cele patru viteze ofera o demultiplicare eficienta a treptelor, insa nu trebuie uitat ca motorul pe benzina are doar 3 cilindri in linie si 1.2 litri, adica nu are cum sa afiseze performante decente pe un SUV cu o greutate de 2 tone incarcat.
Exemplu 1:
Exemplu 2:
Din pacate si aici atragem atentia la lipsa de profesionalism a multor jurnalisti auto care nu stiu ce masini conduc, motiv pentru care recomanda ca toti cititorii sa-si preia informatiile din surse credibile care inteleg cum functioneaza o maisna moderna si complexa.
Adica, Renault Austral E-Tech full hybrid 200 NU ARE CUTIE CVT cu 6 sau 7 trepte cum vedem in mult promovata presa auto “de calitate!”.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDENTA ajuta Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Vibratoarele astea, numite mașini electrice sunt o alta mare pacaleala. Uita-ti-va cate Spring-uri sunt la vanzare, si nu numai Spring. Presa din România in frunte cu Dan Vardie are ordin sa vanda, sa le promoveze. Si ca niște slugi bune, executa. Punct!
Dan Vardie? Mai exista sluga aia?
De acord, o tehnologie noua, complexa și neînțeleasă. La fel de complexe vor fi și reparațiile. Nu mai zic de costuri.
Posesor de Austral E tech din noiembrie 2023. Masina are probleme, si din ce am vazut pe forumurile de FR si EN sunt generale pt E Tech, nu sunt un caz exceptional. Este vorba de probleme la grupul motopropulsor, are vibratii si zgomot in mers pe anumite plaje de viteza (ex 40-55 Km/h). Am fost de 5 ori cu ea in service (Meridian Vest si Serus), nu au nicio idee de la ce ar putea fi. Ultima data, la Serus, au constatat benzina in ulei iar nivelul acestuia era peste maxim, pe joja. Mi-au schimbat filtrul si uleiul. Nimic altceva. Evident ca, dupa cateva zile, nivelul de ulei este iar peste maxim si miroase puternic a benzina.
Sunt hotarat sa deschid un proces pe aceasta speta. Am trimis mail catre cei implicati din partea Renault, dar dupa 5 zile vad ca nu se sinchiseste nimeni cu niciun raspuns. Saptamana aceasta voi trimite o plangere catre ANPC si mai apoi, daca nu se rezolva, voi/vom ajunge in instanta. Cel mai probabil va fi un proces colectiv.
Daca si voi aveti aceste probleme nu ezitati sa mi le comunicati la adresa de mail: Romanionut79@gmail.com.