Porsche lucreaza impreuna cu americanii de la ExxonMobil la producerea de benzina sintetica care trebuie sa rezolve marile probleme ale ecologistilor din Europa.
Germanii spun ca masinile electrice sunt exemple de produse de imagne, nu de masa de unde si numarul extrem de mic al lor pe sosele. Tesla produce anuala aproximativ 500.000 de exemplare Model 3 si Model Y, in timp ce GM sau Toyota produc anual peste 9 milioane de masini cu motoare pe benzina.
ExxonMobil si Porsche au ales sa construiasca prima uzina de benzina sintetica e-fuel in Chile pentru ca acolo energia eoliana nu poate sa fie transportata spre zonele locuite decat in forma de benzina sintetica.
Aceeasi situatia se regaseste si in desertul Sahara sau Australia Centrala, zone unde o centrala fotovoltaica sau una eoliana poate produce energei extrem de eficient, insa aceasta energie nu are o retea de distributie pana in zonelele locuite.
Porsche spune ca o asemenea centrala in Africa Sahariana sau in Australia Centrala nu poate sa-si fructifice energia electrica decat daca aceasta este transformata in benzina sintetica care are o densitate asemantoare cu cea a benzinei traditionale, adica este usor de transportat, nu are nevoie de recipiente sub presiune si are un grad de evaporare mic.
Acestea sunt principalele avantaje ale benzinei sintetice despre care fanii masinilor electrice nu vor sa spuna nimic.
CUM SE PRODUCE CURENTUL IN EUROPA, SI DE CE MAISNA ELECTRICA ESTE AZI SI MAI POLUANTA?
In prezent in plina criza energetica majoritate tarilor din UE au inceput sa arada carbune si pacura la un nivel greu de anticipat pentru a faca fata cererii de energie electrica. Daca 250 de milioane de europeni ( dintr-un total de 447 de milioane) pornesc in iulie si august aerul conditonat de acasa, reteaua energetica nu va mai permite incarcarea nici unui automobil electric!
Anul trecut, cand inca era pandemie, Germania producea energie electrica in proportie de 43% din petrol, gaz si carbune, insa acum cu oprirea livrarii de gaz din Rusia germanii trebuie sa importe carbune din Romania si Polonia.
Pe scurt, in 2022 vom vedea ca fiecare masina electrica polueaza in realitate mai mult pentru ca energia de la statia de alimentare este o energie poluanta!
Porsche readuce aminte faptul ca o rafinarie de benzina sintetica PREIA CO2-ul din atmosfera, adica curata mediul inconjurator in procesul de fabricatie!
What are eFuels?
eFuels are synthetic fuels that can be produced using renewable electricity to generate hydrogen, and when combined with captured carbon, produce lower-carbon fuels. eFuels are a subset of fuels from renewable sources. Other names for eFuels include electrofuels, power-to-X (PtX) and power-to-liquids (PtL).