In urma cu cateva zile doua dintre cele mai importante persoane din Skoda, Peter Kühl (Head of Sales) and Steffen Zöhke (Head of Fleet Business) au declarat ca marca Skoda se transforma intr-un producator de electromobilitate si masina clasica nu mai este importanta pentru ei.
Adica, pentru Skoda pietele unde puterea de cumparare este mica cum vedem Europa de Est sau Spania si Italia devine irelevante pentru ca masinile Skoda se vor adresa doar europenilor bogati care vor mai putea sa-si cumpere modele electrice cu preturi de peste 70.000 euro.
Skoda Enyaq iV 80x a ajuns sa fie vanduta in Romania cu peste 67.200 euro TVA inclus
Un astfel de exemplu este cel al noii Skoda Enyaq Coupe RS iV, un ID4 modificat de Skoda pentru a atrage clienti din segmentul premium chiar daca masina nu ofera nici un element premium gasit la i4 de la BMW sau EQE de la Mercedes Benz.
Cresterea pretului pentru intreaga gama Skoda face din aceasta marca sa fie una exclusivista in Europa, clientii de Skoda migrand in masa spre KIA si Hyundai care au termene de livrare decente si masini pe bezina cu preturi inca accesibile.
Noua strategie de dezvoltare a marcii Skoda este un gresita din start pentru ca marca nu are nici o sansa in era electromobilitatii pentru ca nu vinde nici o masina electrica cu un pret mic de achizitie, iar un Skoda Enyaq Coupe RS iV de 70.000 euro devine o utopie cand pentru aceelasi pret poti sa pleci acasa cu un BMW i4 care este mult mai performant si care in final este o masina premium.
Noua Skoda Enyaq iV 2021 cade testul elanului pentru ca sistemul de franare are tamburi pe spate
Renuntatea la 90% din clientela traditionala a marcii Skoda va duce in timp la disparitia Skoda chiar daca VW se tot lauda cu lansare a mii de modele electrice cu preturi mici de vanzare care ajung in showroom cu 2 ani intarziere si cu 30.000 euro mai scumpe fata de cei 40.000 euro ceruti initial.
Sfatul Autolatest este sa nu renuntati momentan la masinile traditionale cu preturi mici de achizitie in anii care urmeaza pentru ca Europa de Est nu are nici o sansa sa adere la o electromobilitate in masa cu tot cu Rabla Plus de 12.000 euro dati gratis de statul roman!
Lăsați că și mult lăudata KIA are o atenție sporită pentru piețele din Europa de Est. Aștept de un an un Sportage și acum vor sa mai aștept încă 10 luni.
Niște nesimțiți, de la importator până la dealeri.
Și voi, continuați să-i ridicați în slăvi.
Vezi ca la Skoda astepti aproape 2 ani pentru o masina si la VW chiar peste 2 ani cu banii dati! Un Ceed ajunge in 6 luni, un Sportage Urban iMT in 9 luni si poate un HEV sau PHEV ajung mai greu! Kia si Hyundai au cele mai mici termene de livrare din Romania! Pana si la Dacia astepti peste 10 luni!
Da, dar macar la ăștialalți știi de la început că aștepți 17 luni. Așa avem termen la un Superb. La KIA e fraiereală pe banii omului. Am contract cu 5 luni termen de livrare. Și în realitate pe să se facă 18-20 luni. Priviți cifrele acestui importator in acest an și veți vedea cât de praf este. Comparativ cu producția record cu care se laudă (pe bună dreptate) KIA la nivel european.