Una dintre cele mai economice masini comerciale din segmentul compact in 2022 este, fara discutii, gama Opel Combo, iar motorul recomandat de Whattruck Romania este, fara doar si poate, cel diesel de 130 CP.
DE CE COMBO SI NU CADDY SAU KANGOO?
In primul rand trebuie spus ca un VW Caddy, cu motorul de doi litri si 102CP, este mult mai scump la achizitie decat un Combo, adica o comparatie devine irelevanta pentru un comerciant care cauta sa-si inlocuiasca flota de modele comerciale.
De partea celor de la Renault vedem cum noul Kangoo Van are un pret peste media segmentului si in realitate nu este decat o mai veche Dacia Dokker, care din pacate nu se mai produce, pentru ca era prea ieftina pentru piata din Europa.
Adica, Dokker se numeste acum Kangoo si pretul mediu este mai mare cu 6.000 euro pentru a pastra un nivel al profitului cat mai mare pentru Renault, indiferent de versiunea aleasa.
COMBO ESTE UN BEST-SELLER SI IN ROMANIA!
Si cand spunem Combo 2022, vorbim, de fapt, de un Rifter de la Peugeot sau un Berlingo de la Citroen, doua masini comerciale de generatie noua, extrem de bine realizate si cu un pret de vanzare extrem de interesant.
Evident ca versiunea de fata este una destinata persoanelor pentru ca este un Combo Lifer, insa motorul diesel BlueHDI este cu adevarat vedeta lui Opel.
DE CE 1.5 CDTI OPEL SI NU 1.5 BLUEDCI RENAULT ?
Aici trebuie spus ca Opel a decis sa ofere clientilor si versiunea de top de 130 CP si 300 de Nm pe acest Combo, in timp ce Renault nu echipeaza gama Kangoo decat cu versiunea de putere mica 95 CP.
Diferenta de 35 CP si 70 de Nm in defavoarea lui Kangoo, scoate masina celor de la Renault din joc, pentru ca vorbim de un model inferior pe sosea, atat gol cat si si in sarcina, fata de un diesel 1.5 BlueHDI sau CDTI gasit pe Opel.
Cu 95 CP si 230 Nm motorul Renault este putin recomandat, mai ales cand un Opel Combo afiseaza din start o putere de 130 CP si 300 de Nm, adica performante reale pe sosea mult mai bune din toate punctele de vedere.
Si aici, nu trebuie sa uitam faptul ca noul diesel 1.5 CDTI de 130 CP are un consum mediu real in medie cu 1 litru mai mic decat motorizarea Renault si cu 1.5 litri mai putin decat un diesel 2.0 TDI gasit pe un Caddy TDI, care afiseaza acum doar o putere maxima de 102 CP.
CONCLUZIILE WHATTRUCK ROMANIA
In ciuda faptului ca un Opel Combo nu este decat un Rifter modificat optic, masina francezilor produsa sub brand-ul Opel ramane una extrem de competitiva pentru ca este rapida, ieftina si are un consum real de motorina foarte, bun atat in oras, cat si in regim de autostrada.
Noi am parcurs peste 1.000 de km cu noul Combo 1.5 CDTI de 130 CP, si putem relata faptul ca masina are un comportament dinamic chiar si pe autostrada, singurul element care ne-a lipsit fiind cutia automata cu 8 trepte Aisin.
Aici vine Opel si face din acest Combo 1.5 CDTI AT8 un adevarat cruiser al autostrazilor, cutia AT8 afisand un consum real chiar si mai mic decat cel al transmisiei manuale cu 6 trepte al modelului de fata.
Si daca te-ai gandit la un Kangoo 7EDC sau un Caddy DSG, trebuie sa-ti aducem aminte ca aceste masini au cutii secventiale mult mai putin rafinate si fiabile in timp fata de o cutie AT8 Aisin cu convertizor de cuplu montata si pe Combo si pe BMW si pe Volvo!
CONCLUZIILE WHATTRUCK
In primul rand, despre Combo E putem spune ca este o masina reusita asemenea lui Rifter sau Berlingo, insa pretul de achizitie intersant al unei versiuni Life, cu echipamente optionale, te face sa te gandesti de doua ori cand te uiti la un Renault Kangoo sau VW Caddy 2021.
Atat Caddy cat si Kangoo sunt doua masini mai noi ca aparitie, insa cu preturi reale cu mult mai mari peste oferta celor de la Opel Romania.
Versiunea de fata Combo Life Edition Plus 1.5 DTH 130 CP MT6 2022 ajunge la un pret total, cu toate dotarile optionale, de 23.000 euro TVA inclus, insa daca configuram un Kangoo 1.5 dCI de 95 CP sau un VW Caddy TDI cu aceleasi dotari, pretul sare lejer de 30.000 euro cu toate taxele.
Adica, daca alegi un Combo Life cu toate dotarile optionale, cu diferenta de pret fata de un Caddy, poti merge gratis cu motorina chiar si 3 ani!
PRO
Imagine de marca
Calitatea buna a asamblarii
Motor diesel rafinat si economic
Optional motor pe benzina PureTech de 130 CP si cutie automata AT8
Cutie manuala cu 6 trepte excelent sincronizate
Pret de vanzare inferior unui Kangoo sau Caddy
Nivel de echipare de top:
Parbriz incalzit, senzori parcare fata-spate, 4 camere video, volan incalzit, aer conditionat automat 2 zone, jante din aliaj pe 16 inch, discuri spate, charger telefon wireless.
CONTRA
Lipsa cutie automata Aisin AT8 pentru varianta diesel
Vizibilitate precara in fata din cauza montantilor A masivi
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Diesel 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1499 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 x 84,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 131/3750
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/1750
Carburant: Motorina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4403
Latime (mm): 1848
Inaltime (mm): 1841
Ampatament (mm): 2785
Portbagaj: 600-2198
Greutate la gol kg: 1441
Anvelope: 205/60R16
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.5
Viteza maxima (km/h) –185
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.2
Pret
Pret lista cu TVA : 19,369 €