Testul elanului a devenit necrutator si pentru mult laudatele masini electrice care sunt promovate de fani drept mult mai stabile decat cele pe benzina sau motorina.
Fanii electricelor spun ca centrul de greutate al masinii este mai jos si automat aceste masini sunt mai stabile decat cele conventionale, insa realitate este cu totul alta.
Noua masina 100% electrica Skoda Enyaq iV 2021 cade cu brio testul elantului in Spania pentru ca nu reuseste sa treaca acest test decat cu o viteza de 68 km/h.
Jurnalistii spanioli spun ca masina de fata, in ciuda unor jante pe 20 inch incaltate cu anvelope speciale Bridgestone Turanza ECO dedicate masinilor EV, cade acest test pentru ca sistemul de franare este echipat cu tamburi pe punte spate.
Acestia nu au cum sa fie la fel de rapizi in reactie atunci cand intra ESP-ul, se incalzesc mult mai repde si apare automat fadding-ul. Acest comportament a fost deja observat la toate masinile care au tamburi pe puntea spate.
“The brake system of all Enyaq, except in the most powerful version, has drums instead of discs on the rear axle. A disadvantage of this solution is that they get hotter with intense use and lose effectiveness sooner. ”