Acest propulsor nu folosea motorina cunoscuta astazi de toata lumea ci un alt tip de combustubil. Noutatea nu a fost insa aceast ci principiul functionarii motorului cu aprindere prin compresie, compet diferit fata de clasicul motor cu aprindere prin scanteie.
De atunci si pana in prezent au trecut exact 150 de ani si acest tip de motor a evoluat extrem de mult, noile generatii fiind cu adevarat concurente serioase pentru motoarele pe benzina.
Cele mai importante modele diesel in istorie fiind camionul MAN Diesel Dreiachser in 1924, propuslor care dezvolta o putere maxima de 150 Cp, urmat de berlina de lux Mercedes Benz 260 D din 1936.
PSA spune ca motoarele diesel urmeaza sa dispara insa cele electrice nu sunt inca o solutie
Raspandirea acestui tip de propulsor a luat nastere odata cu modelul Mercedes W114 200 D.
Chiar daca diesel inseamna Germania, cele mai importante evolutii ale conceptului ( injectia directa de motorina si sistemul common-rail) au fost dezvoltate de grupul Italian Fiat.