Se pare ca pana si cel mai mare jucator in producerea si transportul de enrgie electrica din Romania, Transelectrica a decis sa NU cumpere masini electrice.
Acestia au stabilit un caiet de sarcini ridicat pe SICAP in care sunt cerute masini pe benzina sau diesel care sunt cu capacitati de 1.4-1.8 litri fara a mentiona ceva despre o posibila achizitie de masini electrice.
Daca Transelectrica cumpara masini electrica acestea NU PLATEAU NICIODATA energia electrica, insa chiar si asa specialistii din industria energetica din Romania spune NU masinii electrice.
CE MASINI VREA TRANSELECTICA?
Lotul 1 – 20 de autovehicule 4×4 cu o capacitate cilindrică curpinsă între 1400-1600 cmc. Valoarea estimată (fără TVA) este de 1,9 milioane de lei.
Lotul 2 – 16 autovehicule de oraș cu o capacitate cilindrică curpinsă între 1300-1600 cmc. Valoarea estimată (fără TVA) este de 1,5 milioane de lei.
Lotul 3 – 5 autovehicule de oraș cu o capacitate cilindrică curpinsă între 1400-1800 cmc. Valoarea estimată (fără TVA) este de 623.950 de lei.
”Înlocuirea autovehiculelor vechi cu unele moderne se va face în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 324/2020 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024, prin care casarea unui autovehicul mai vechi de 8 ani.
Din cele 41 de autovehicule care vor fi casate, 32 autovehicule au o vechime de peste 8 ani de la data fabricației, iar 9 autovehicule au o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi norma de poluare Euro 3 sau inferioară”, au explicat reprezentanții Transelectrica.
In anul 2017 cei de la Transelectrica au mai cumparat 40 de masini tot diesel si pe benzina pentru a schimba parcul auto invechit.