Romania este tara contrastelor, respectiv in media generalista masina electrica este promovata ca singura salvare pentru Europa, insa realitatea din teren este complet diferita.
Si acest lucru se vede cel mai bine in reteua MOL Plugee unde un sofer de masina electrica poate sa alimenteze fara cont cu suma de 3.3 lei pentru fiecare kwh cumparat.
Astfel, daca mergem cu un VW ID.5 GTX de 60.000 euro cu bateria de 77 kwh vom avea o autonomie medie pe autostrada de 350 km, adica soferul trebuie sa scoata din buzunar suma de 254 lei pentru fiecare alimentare.
Adica, vei putea parcurge distanta de la Constanta si pana la Nadlac in mod normal cu un diesel cu o singura alimentare in aproximativ 10 ore, un plin de diesel modern avand un cost mediu de 340 lei ( 50 de litri).
Aceeasi distanta este efectuata cu o electrica cu trei alimentari la fiecare 350 km, costul real fiind de 762 lei plus inca trei ore pierdute la statiile de incarcare, adica cel putin inca 100 de lei in cumparaturi la statia de alimentare.
Exemplul lui VW ID.5 GTX este unul atipic pemtru ca are o baterie mare, realitarea crunta fiind aceea ca masinile electrice de volum au baterii mici si au nevoie de mult mai multe alimentari pentru aceeasi distanta, in final pretul aceelasi.
Reteaua MOL Plugee este subventionata de Uniunea Europeana prin Connecting Europe Facility (CEF), respectiv reteua NEXT-E.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Lasă să le ia si pielea după ei, prea erau mândri că ei sunt ECO si ceilalți sunt niste paria, care au mașini cu motor termic…
Sper sa ii taxeze peste tot până le iese pe nas si pe gură…
Să realizeze că nu tot ce zboară se si mănâncă…
Foarte de acord!!!!!
De fapt 90%din astia de categories”Ecco”si-au luat electrice ca i-au tzepuit altii ca vor circula,alimenta si parca in orice parcare mocca😂😂😂
Adica ei credeau ca iohanis le asigura plimbari mocca😂😂😂
“Ghinion”
Totul a fost o escrocherie moderna