In luna martie a anului 2024 cea mai vanduta masina noua din UE este Tesla Model Y, insa cand ne uitam la vanzarile lunii martie 2024 vs martie 2023 vedem totusi o scadere cu 42%.
Acest trend este vizibil pe toate pietele din Occident unde electrificarea a pus frana, adica clientii au inteles care sunt limitarile si problemele reale ale masinii electrice si trec masiv spre cele Hybrid.
Adica, peste 71% din piata auto din Europa este dominata de masinile pe BENZINA (simple, hybrid sau phev), restul fiind in egala masura de masinile diesel si cele electrice.
EUROPA A DEVENIT O PIATA HYBRID
Acesta este trend-ul real al cresterii pietei din UE, soferii de aici preferand sa renunte in masa la masinile diesel care sunt taxate extra de catre Comisia Europeana in favoarea celor pe benzina de tipul hybrid.
In Germania vanzarile de masini diesel sunt la o cota de 20%, iar cele hybrid la o cota de 25.2% fata de 12.6% al masinilor electrice ( vanzari in scadere cu 15.6% fata de luna martie 2023!).
Pe aceasta piata europeana vedem ca marca MG a adus deja modelul MG3 Hybrid3+ care este fara discutii cea mai ieftina masina hybrid cu aproape 200 CP si un pret de 20.000 euro.
Pana si Dacia a introdus in masa modelele hybrid E-Tech de 140 CP care din pacate pentru fanii marcii sunt versiuni extrem de scumpe ( pret mediu 26.000 euro pentru Duster si Jogger).
SCAD VANZARILE DE MASINI NOI SI CRESC CELE SH
Aceasta este poate cea mai mare problema a producatorilor de automobile noi, piata de masini SH din Europa fiind in continua crestere pentru ca europeanul de rand nu-si mai caseaza masina veche pentru una noua.
In tari precum Romania importul de masini SH din Occident devenind in ultimii ani cea mai importanta piata auto reala, peste 350.000 de automobile SH fiind importate anual.
Aceeasi situatie este regasita si in Europa de Vest unde masinile cu motoare diesel de generatie veche sunt intretinute pentru a ramane pe sosele fara ca propritarii sa renunte la eficienta lor economica ( pret, costuri mici si consum real mic).
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI