Romania ocupa locul 1 in Europa la capitolul GRATUITATI pentru cei care vor sa-si cumpere o masina electrica noua, lucru greu de inteles daca ne raportam ca la noi avem cea mai mica putere de cumparare din UE si un grad mare de saracie al populatiei.
In realitate, aceasta POMANA intitulata RablaPlus este gandita sa ofere o reducere doar celor care au bani, adica celor care pot sa scoata din buzunar peste 50.000 euro cat costa o masina electrica decenta.
Exemplul cu Spring nu tine pentru ca “saracii” nu primesc cei 11.500 euro discount Rabla precum cei instariti.
EUROPA SCADE REDUCEREA RABLA PLUS , INSA ROMANIA SE GANDESTE SA O CREASCA!
Exact aceasta este de fapt marea problema a incompetentilor de la Ministerul Mediului ( condus de UDMR) care au in plan pentru Rabla Plus 2023 o noua cresterea a reducerii date dealerilor care vande aceste masini.
In Germania, Norvegia, Olanda sau Franta acest tip de protectionism a inceput sa SCADA, toate guvernele din tarile puternic industrializate au inceput sa reduca acest incentive in ultimii doi ani pentru ca acestia considera ca pretul unei masini electrice trebuie sa fie concurential.
Adica, nu te poti baza la infinit pe GRATUITATEA DE TIPUL RABLA doar ca sa vinzi cu un profit enorm masinile electrice, in timp ce masinile cu motoare termice sunt din ce in ce mai blamate chiar daca amprenta lor CO2 ( productie-utilizare-reciclare) este chiar mai mica deca a unei masini electrice.
Romania si in special Ministerul Mediului trebuie sa aplice rata de pret a acestei Rable Plus din Germania ( cea mai bogata tara din UE) unde statul ajuta soferii cu doar 6.000 euro! La noi, intr-o Romaniei extrem de saraca incompetentii care conduc acest minister vor dubla oferta germanilor pentru ca pot.
In Bulgaria, Marea Britanie, Elvetia statul nu mai ofera nici o reducere pentru achzitia de masini electrice pentru ca acolo, aceelasi stat construieste o retea nationala de chargere pentru aceste masini electrice.
Si ca sa intelegi mai bine acest discount inutil dat unor masini electrice cu preturi premium vezi cum arata aceste “reduceri” in celalalte tari din Uniunea Europeana:
CAT OFERA TARILE DIN UE PENTRU RABLA PLUS IN 2023?
Austria ofera o reducere de 3.000 euro pentru EV si 1,250 pentru HEV si PHEV
Belgia- reducere cu 35% doar pentru companii
Bulgaria- ZERO REDUCERI
Croatia- € 9,333 for BEV si € 5,333 for PHEV
Cehia- Primaria unde locuieste soferul decide daca clientul primeste reducere
Danemarca- ZERO REDUCERI
Estonia- ZERO REDUCERI
Finlanda- 2.000 euro daca masina costa sub 50.000 euro
Franta- 6.000 euro daca masina costa sub 45.000 euro
Germania – 6.000 euro daca masina costa sub 40.000 euro
Grecia – 15-20% din pret returnat daca masina costa sub 50.000 euro
Ungaria- 7.350 euro pentru masina cu un pret maxim de 32.000 euro, si 1.500 euro cu un pret de €32,000-44,000
Irlanda- 5.000 euro
Italia- 3.000 euro daca masina costa sub 35.000 euro
Letonia- ZERO REDUCERI
Lituania -2500 euro
Luxemburg- 8.000 euro daca are bateria mai mica de 18 kwh si 3.000 euro daca este mai mare de 18 kwh
Malta- ZERO REDUCERI
Olanda- SEPP (Subsidy Scheme for Electric Passenger Cars for Individuals) 2.950 euro
Polonia – 3.900 euro
Portugalia – 3.000 euro
ROMANIA- in 2022 Rabla Plus 11.500 euro
Slovacia- ZERO REDUCERI
Slovenia – 4.500 euro
Spania – 4.500-7.000 euro
Suedia – 6.200 euro
In SUA aceasta reducere aplicata masinilor electrice este de 7.000 euro, si acolo vorbim de SUA care are o putere de cumparare infinit mai mare decat cea ce gasim intr-o Romanie saraca cu reduceri mari la masina electrica.
Fara un discount de tipul Rabla Dacia Spring nu ar avea nici o vanzare anuala pentru ca, chinezaria de la Dongfeng are un pret de peste 23.000 euro:
Daca România nu ar da bani sau ar da prea putini, nu ar fi bine si ar fi criticata! Ai vedea stiri de genul: Ungaria ofera peste 7000 de euro si Croația peste 9000 euro, noi nu suntem in stare sa… Daca România ofera 11.500 euro, iarasi nu este bine, de ce da asa de mult ! Cat ar trebui sa ofere ca sa fie bine, sa nu fie rau? Idiotilor!
Idiot este cine zice! Nu?
Este o tehnica de manipulare incorectă,de asta nu ne merge bine în România.. păi cum să fie poluantă mașină electrică? De asta avem in decembrie -vara, încălzirea globală este din pricina poluării cu dioxid de carbon din gaze eșapament…ce faci vrei să ne prostești că nu-ți convine ție…
Sănătatea este cea mai importantă,la asta să vă gândiți când pufăiți cu dieselul vechi prin oraș,dacă nu vreți mașină electrică folosiți bicicleta foarte sănătoasă.