TEDx are invitati de talie mondiala in fiecare an, iar Dr. Graham Conway a demonstrat in fata a milioane de urmaritori pe Youtube ca masina electrica este de fapt mult mai poluanta decat o masina clasica pe benzina.
Dr. Graham Conway preia emisiile unei masini moderne pe benzina care are emisii de CO2 extrem de scazute cand este produsa, si o masina electrica de ultima generatie care emite mult mai multe emisii de CO2 in procesul sau de fabricatie.
Mai mult decat atat, Dr. Graham Conway spune ca procesul de productie al energiei electrice in lume este inca in proportie de 70% pe baza de extragere si ardere de carbuni si petrol, adica este extrem de poluant, iar daca alimentam cu energie electrica o masina EV poluam poate la fel de mult ca si o masina pe benzina.
Dr. Graham Conway spune ca la masina electrica poluarea a trecut de la masina propriu zisa in afara orasului unde se afla centrala electrica care are gaz, carbune sau pacura si care emite in atmosera CO2.
O MASINA ELECTRICA EMITE MAI MULT CO2 DECAT UNA PE BENZINA
O masina electrica capabila sa mearga sute de km fara alimentare, adica cele care au acumulatori la bord de peste 80 kwh produc 26 de tone CO2 atunci cand sunt produse, in timp ce o masina conventionala pe benzina necesita doar 6 tone de CO2 sa fie fabricata.
Masina electrica cu baterie mare trebuie sa parcurga peste 350.000 de km pana sa ajunga masina pe benzina la capitolul emisii de CO2, timp in care masina pe benzina deja este casata in proportie de 99%.
Concluzia lui Graham Conway este ca masina electrica produce mult mai multe emisii de CO2 in procesul sau de fabricatie, iar pe intreg parcursul vietii sale incarcare cu electricitate produsa de o centrala pe gaz, pacura sau carbuni duce automat la alte emisii de CO2.
In final americanii spun ca procesul de reciclare al acumulatorului de putere este atat de poluant, inca emisiile de CO2 cresc exponential chiar si cand masina electrica a fost casata.
Asa ca, vorbim de o poluare mare initiala, o poluare medie in utilizare si o poluare foarte mare dupa ce masina iese din uz.
Acesta spune ca cea mai buna solutie este masina hybrid pe benzina, aceasta fiind atat de eficienta in emiterea de CO2, incat masina electrica trebuie sa parcurga o distanta de 724.00 de km pentru a avea o poluare compatibila.
CAT DE POLUAT ESTE CURENTUL DE LA PRIZA IN ROMANIA?
Si ca sa intelegm mai bine cum se produce curentul in Romania am ales Translectrica care monitorizeaza in fiecare secunda producatorii de energie din tara si vedem ca in momentul in care scriem acest articol jumatate din energia electrica a Romaniei este produsa prin arderea de pacura, biomasa si carbune!
Astazi Romania a produs 4751 de MW dintre care 2383 MW este energie POLUANTA care emite CO2 in atmosfera.
Arhanghelii masinii electrice trebuie sa inteleaga ca din aceasta vara Europa a repornite centralele pe pacura si carbune pentru ca cetatenii sa primeasca energie la ei acasa.
Visul inchiderii minelor si al termocentralelor devine imposibil de atins in aceste momente grele pentru tarile din Europa de Vest.
Cine este Graham Conway?
Dr. Graham Conway is a Principal Engineer in the Automotive Division at Southwest Research Institute.
For the last ten years he has been immersed in evaluating automotive technologies and consulting for car companies and suppliers. This gives him unique insights and perspectives on the industry.
He is passionate about making vehicles more efficient to ensure the future of the planet and has a message to share about some common misconceptions about electric and non-electric vehicles.
tot respectul pentru acest om, sa le dea palma tuturor iubitorilor de EV care viseaza ca jucariile lor nu polueaza ca nu au esapament. eu atat mai zic: masina electrica sta cam 2-3 ore la incarcat la statii puternice(unde sunt) iar la cele de acasa stau si peste 6-8 ore unde consumul de curent este imens, masinile cu ardere interna nu se plimba 8 ore adunate in oras intr-o zi, nici in 2 zile, exceptie taxiurile, curierii, autobusurile… si tot nu vor polua la fel ca si gunoaiele electrice cat timp stau la incarcat.
viitorul NU este electric, ci hibrid sau hidrogen, restul sunt povesti si manevre
Desteptule, hidrogenul cum il faci?? Ai habar? Si cind spui ca un motor cu randament 47% ideal, polueaza la fel de mult ca unul cu randament 97% real, e clar c-ai fost la scoala de maici din ciorogarla deal. Probabil se vor gasi niste ‘doctori’ care vor contesta si fuziunea nucleara ca fiind de fapt ultra poluanta.
Românii sunt și mai nesimțiți la capitolul mașini electrice: număr “verde “ iar noi restul… impozite nesimțite (eu am un Subaru de 2.5 L aspirat) și alte bețe în roate! Asta cu numarul verde mă irită la culme