Dacia a inceput sa se planga ca a pierdut o parte din clientii vechi, adica acel segment de clienti din Romania si Europa de Est care cumparau pentru prima data o masina noua Dacia.
De vina, este insa tot Dacia pentru ca politica de vanzari a dus la cresterea exagerata a pretului de vanzare, respectiv o Dacia Logan II 1.0 SCe NOUA in 2019 se vindea cu Rabla cu un pret incepand cu 6.990 euro TVA inclus, in timp ce acum o Dacia Logan 3 1.0 TCe se vinde cu un pret cu Rabla de 11.884 euro.
Stim ca este vorba de o platforma complet noua iar motorul din 2023 are turbo, insa diferenta de peste 4.800 euro in plus pentru actualul Logan 3 este prea mare pentru imaginea de marca si calitatea de fabricatie reala a masinii.
Logan ca si Sandero sunt doua masini extra low-cost in Europa pentru ca utilizeaza cele mai slabe materiele la interior iar motoarele sunt cu puteri modice, totul pentru un pret mult mai mare fata de anul 2019 chiar inainte de pandemia Sars COV2 cand piata era stabilizata.
Asa ca, este simplu ca dealerii Dacia sa piarda constat din clientii din zonele sarace ale Europei si sa castige in zonele din Vest, insa Dacia a pierdut mai mult la capitolul imagine de marca pentru ca produsele sale sunt vandute acum cu un pret de Skoda, Kia sau Hyundai si nu vor putea concura cu acestia niciodata.
Un Duster 1.5 dCI 115 CP 2WD costa in 2019 cu Rabla doar 13.430 eur, in timpe ce aceeasi masina cu un usor facelit se vinde acum tot cu Rabla cu un pret de 16.200 euro.
Romanii continua sa fie nemultumiti de fiabilitatea modelelor Dacia Logan 3 2023
O alta problema observata pe piata din Romania este disparitia modelului Sandero simplu ( adica nu Stepway) cu motorul de baza 1.0 SCe care se vinde fara probleme in tari din Europa de vest ca model de intrare in gama romanilor.
Noi aici se pare ca trebuie sa platim mai mult decat un francez pentru a conduce o Dacie noua, insa lucru perfect normal daca ne gandim ca Sandero este produs in Maroc.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Tabla de Galați ( Dacia)….. nu se compară cu tabla de Zilina ( Slovacia… KIA) nici cu tabla de Mlada Morena ( Cehia… Skoda)….
si culmea tabla de la Zilina este produsa tot la Galati….insa cu alt pret si alta calitate!
Crede că dacă menține sigla Dacia pe capota mașinii îi mai poate prosti pe români cu mașina națională…bla…bla…bla. Mai bine ar pune sigla Renault exact cum puneau și rușii pe Duster….că să știm o treabă…
Articol scris ca sa fie acolo. Dacia vinde mai multe masini ca Fiat, Skoda, Hyundai, Kia, Peugeot si altele in Europa, asa ca nu le mai duceti grija!
In caz de accident frontal sa te gandesti la noi si la siguranta reala a masinii tale Dacia 🙂
Toate mașinile s-au scumpit asa cum toate produsele s au scumpit.
Materii prime și componente scumpe rezulta prețul final crește.
Doar chinezii au
Bani aia in plus ii plătesc socri sau părinți copii muncesc la stat pe 2000$ și tot nu le ajung proprietățile de unde bani doar fiscul știe doar ptr cei ce lucrează că bugetari sau sunt in PNL,PSD sau Sri închid ochii.
ha ha ha tabla nu e de la Galati, ciudat, tocmai fiindca Galatiul nu a vrut sa creasca calitatea bobinelor furnizate..de pe undeva din Cehia sau ceva de genu vin (vb de tabla elementelor de caroserie exterioara), da oricum este subtirica, usile sunt de 0.65, dublurile usilor asemenea, capota de 0.65 si dublura de 0.55….
Cu materiale de proastă calitate la interior și cu materiale proaste la exterior, tablă și motor slabe calitativ și prețul extrem de mare, nici nu mă miră că a pierdut și pierde în continuare clienți.
Asta înseamnă un management slab, cu oameni care nu au ce căuta în această branșă, care de fapt distrug tot ce s-a construit în ultimii ani la Dacia – Renault.
Păcat că cine trebuie să vadă asta se uită pe statistici și constată că fabricile merg în direcția bună.
Dacă o să îmi iau o mașină nouă, va fi Hiundai.
Ultimele modele de la dacia sunt cele mai proaste masini de pe piață, cea mai mare țeapă din industria auto. Fugiți de ele ca de dracu’.