BYD este cel mai mare constructor de automobile din China si incet urmeaza sa vina in Europa pentru a da clientilor de aici cel mai ieftine masini EV si PHEV de pe piata.
Acum, un BYD Tang cu AWD cu baterie blade de 80 kwh si o putere maxima de peste 500 CP se vinde in Germania cu 66.000 euro, insa pe piata din China aceeasi masina cu doar 350 CP se vinde cu un pret echivalent a 22.600 euro.
Si vorbim totusi de o masina cu o caroserie cu dimensiuni de BMW X5 extrem de spatioasa cu bateria BYD Blade LFP care nici in caz de accident nu explodeaza.
DE CE BYD URMEAZA SA-I DETRONEZE PE TOTI?
In primul rand pentru ca BYD are un cost de 6.000 de dolari pentru bateria blade pe care chiar BYD o produce, iar restul masinii mai are un cost de 11.000 dolari pentru ca 85% din componente sunt produse chiar de catre BYD.
Adica, BYD stie sa valorifice fiecare cent de la fiecare componenta pentru ca nu depinde de alte companii din industria orizontala precum o fac toti ceilalti constructori.
Un exemplu este al industriei auto germane unde atat BMW cat si Mercedes depinde de Valeo, Bosch, Continental, Farecia, ATE, Brembo etc pentru componentele masinii, in timp ce BYD nu cumpara tehnologie de la nici un alt tert.
Aceeasi situatie este realizata si de catre Tesla care reuseste sa produca peste 70% din intreaga masina in uzinele Tesla.
Pe scurt, vom vedea o invazie a masinilor BYD in Europa cu motorizari PHEV, BYD fiind cel mai mare producator de masini PHEV din lume cu peste 1.4 milioane de exemplare produse in 2023.
Vedeta chinezilor este noul BYD Tang DM-i PHEV care poate avea un pret de baza de 22.600 euro, insa daca vrei bateria mare care are o autonomie de peste 200 km in modul full EV platesti suma de 27.750 euro, baterie care este coroborata cu motorul pe benzina pentru a avea o autonomie totala de peste 2.000 km.
Chinezii aduc in Europa noul BYD Seal 06 DM-i PHEV care merge peste 2.000 km cu un plin
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI