In ultimii trei ani pretul masinilor noi au ajuns la un nivel atat de mare fata de anul 2019 incat sute de mii de romani sunt fortati sa-si cumpere masini SH cu preturi decente.
Autolatest recomanda fara discutii achizitia unei masini NOI indiferent de marca pentru ca doar asa primesti garantie si liniste in caz ca apar probleme tehnice, insa recomandam doar masinile NOI care merita!
In aceasta situatie se afla cumparatorul de buna credinta roman care nu stie daca merita sa-si cheltuiasca 16.000 euro pe o Dacia Logan 1.0 TCe cu 3 cilindri de 90 CP si 3 ani garantie, sau aceeasi suma pentru o masina premium germana cu o putere de peste 150 CP.
DE CE SH SI NU O MASINA NOUA DE 90 CP NESIGURA IN CAZ DE ACCIDENT!
Familistii sunt sfatuiti de noi sa cumpere tot timpul masina care ofera cea mai mare siguranta in caz de accident, moment in care nici o masina Dacia nu poate sa fie recomanda pentru ca acestea au maxim 3 stele EuroNCAP in caz de accident.
Adica, in cea mai periculoasa tara din Europa la capitolul siguranta rutiera recomanda fara discutii DOAR MASINI CU 5 STELE EURONCAP!
DACIA NOUA CU 3 CILINDRI LOW-COST SAU Un BMW, AUDI, MERCEDES?
Aici este de fapt una dintre cele mai grele intrebari, pentru ca masinile Dacia cu motor 1.0 TCe de 107 CP pe GPL sunt destul de dinamice in viata reala, iar un Duster 1.33 TCe de 150 CP este chiar prea rapid pentru franele cu tamburi de pe puntea spate!
Tinand cont de aceste realizari marete ale celor de la Dacia, trebuie spus ca sunt clienti care vor sa-si cumpere o masina RAFINATA, MAI PUTERNICA, CARE MERGE CU 200 DE KM/H si care CONSUMA 5 LITRI PE AUTOSTRADA LA 140 DE KM/H, criterii pe care nici o Dacia noua nu poate sa le indeplineasca.
Astfel, pentru cei 16.000 euro ceruti de Dacia pe un Logan FULL poti astazi sa-ti cumperi un Mercedes Clasa C cu motor de 156 CP si cutie 7G Tronic cu doar 92.000 de km, un Audi A4 1.8 TFSI de 170 CP si doar 80.000 de km, un BMW 225Xe PHEV cu 224 CP si 59.000 km, un BMW 320d Touring din 2017 cu 94.000 de km sau chiar si o Skoda Superb 2.0 TFSI de 220 CP si 76.000 de km.
Adica, masini cu 4-6 ani vechime cu PUTINI KM verificabili care vor merge fara discutii peste 200.000 de km fara inteventii mari la componenta tehnica, adica exact cat NU VOR MERGE MASINILE DACIA de generatie noua care ies din garantia de 3 ani sau 100.000 de km.
Aceasta este situatia reala a deciziei de a alege fie o masina noua LOW COST sau una SH premium cu sute de CP si transmsiii automate care, in plus au si 5 stele de siguranta in caz de accident.
Si in orice situatie nu uitati ca vorbim de aceeasi suma de bani cheltuita.
Cum se comporta Dacia Logan 1.0 TCe Cutie Automata 90 CP dupa 2 ani! Autolatest Romania
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

O comparație obiectivă si curajoasa, in același timp…
Curajoasa pentru că ați expus marca Dacia exact cum este aceasta la momentul actual, nu mai reiterez, s a tot scris…
Chiar daca o mașină SH, teoretic, ar avea probleme, in ziua de azi se rezolvă orice…
Dacă vei cumpără o mașină SH de la reprezentanta, cu garanție, carte service, fara accident si kilometraj real, nu vei avea emoții.
Așa a fost în cazul meu, am cumpărat un Peugeot 308 SH de la reprezentanta, cu garanție.
E cea mai buna variantă!
Uitați să spuneți că distribuția+ITP-ul pe 5ani , ajunge undeva la 1000/1500 de€
Lant+ITP 130 lei pe an?!?
Plus revizii cu 50% mai ieftine la BMW sau Mercedes decat cele de la Dacia 🙂
Stimate domnule jurnalist. Cu o așa gândire vor fi și mai mulți criminali pe șosele. Câte accidente au fost provocate de auto gama Dacia???? Păi dacă vrem cazane cu sute de cai fără infrastuctură o să avem mii de morți anual. Poate acum cu noua lege care este în parlament să mai reducem o idee accidentele produse de puțoii care își iau la înd, emnul dvs auto cu sute de cai. Și nu știu să le manevreze că nu au experientă Mărcile de auto pe care le-ați amintit nu sunt pentru România. Greșit. Total.
Noi spunem ca cel mai important este SOFERUL nu si masina!
Daca este condusa de maimute…..ce vina are marca?
Si da…90% dintre soferii de Dacia mor in accidentele din Romania.
Aici cu mărcile premium e o alta discuție referitor la accidente. Mărcile cu propulsie BMW în special adorat de “putoii” inconștienți ajung sa rupa gardurile. Audi e o marca ce poate fi condusa și de nepot și de bunic. Cumva poți spune ca marca împinge și ea prin caracteristici și inconștiență la o statistica crescuta de accidente.
Loganul, e scump la preț de 16mii euro . Masina nu face mai mult de 12-13 mii de euro. Eu am avut logan zero km. nu și merită banii!
Gândire de ciumpalac. Hai să facem comparație de mașini noi. Cei care nu își permit decât second, își văd de olx-ul lor. Comparăm mere cu pere. Dacă acești puțin bun simț să oferiți alternative decente, nu doar pupincurism VAG, poate luăm articolul în serios. Din păcate e doar aceeași ură nejustificată din partea unui fan cazane și perdea de fum și completări de ulei la mia de km.
C200d din 2018 cu transmisie 9G Tronic este VAG?
Baiatu vezi ca vorbim de masini de maxim 5 ani si cu un numar de km sub 100.000!
Problema e ca după criza conducătorilor acești constructori au rămas cu preturi nejustificat de mari iar calitatea lasă de dorit. Au comparat foarte bine. Vrei să-ți cumperi un Xiaomi nou sau un iphone SH?
Total de acord. Acum doi ani cu banii de un logan full am cumparat o octavia 3 sedan 2.0 4×4 cu DSG si cu doar 120.000 de km (15.900 €). Si nu poti compara confortul, siguranta, puterea, stabilitatea si spatiul pe care le ofera.
Dle.Paun, daca mașinile prezentate în comparativ sunt cazane, înseamnă că nu mai avem nici o gândire sănătoasă. Chiar daca sunt mașini SH, la orice capitol sunt mai bune decât Dacia, in special la siguranță.
Accidentele sunt produse de către cei care au primit permisul de conducere din partea unor polițiști corupți.
De murit poti sa mori si in tanc, important e ce faci si cum te comporti la volan. Sunt “n” stiri cu tineri care au murit in acele masini “premium” germane despre care ziceti voi, tocmai pentru ca o calca cu rafinament pana in 200/h si se infig in primul cap de pod, copac, masina sau casa.
Cat despre ce spuneti de Dacia (ma refer strict la generatia noua) ca e proasta si etc va invit sa mai vizionati inca o data clipul oficial de la ncap unde spune clar gradul de protectie al pasagerilor.
Nu ma intereseaza balariile de genul ca nu are lane assist, pilot adaptiv dinamic, radar pt pietoni sau nu stiu ce bazaconie de senzor de verificat umiditatea din urechi.
Cand te urci la volan tu conduci, tu, soferul, nu masina. Prefer de 1000 de ori o masina “dumb” decat una smart care intr-o zi poate nu detecteaza cum trebuie pericolele de ajungi sa mori ca prostul pentru ca te-ai obisnuit cu asistenta la condus.
Caz concret am avut eveniment cand a franat brusc un destept de incepuse sa piuie radarul de AEB cand eu deja eram cu piciorul infipt in pedala de frana de cel putin cateva secunde.
Ok insa la peste 50 de km/h esti PA garantat 🙂
Aberații de necunoscători…niciuna din mașinile prezentate nu are sub 7 ani. Skoda din 2015 are chiar 9, peste câteva zile. Niciuna nu este la prețul unei Dacii, toate fiind 18000 de euro. 18000 nu 16000 cum insinuări. Noul. Logan îl găsiți în oferta în momentul de fata la 13000 de euro. Deci dragilor, eu înțeleg ca aveți ceva personal cu Dacia, dar nu ne luați de prosti: de la 13000 la 18000 e o diferență de DOAR 5000 de euro. Ca cei de la reprezentantele Dacia sunt niște zdrențe și cer 1500 de lei pe o revizie banala, deja este alta discuție…
Sunt posesorul a doua autoturisme Dacia, un Logan din 2017 și un Sandero din 2022. Impecabile amândouă, primul la 100000km și al doilea la 30000. Între noi fie vorba, prin tarile prin care am colindat, inclusiv România, nu am văzut nici o mașină din gama Dacia pe platforma. Din gamele enumerate de voi am văzut multe…
Vezi sa nu faci accident mai ales ca intreag ta familie este expusa daca conduci doua astfel de masini extrem de “sigure” la EuroNCAP.
Ti-am pus si poze cu pretul masinilor, capturi de pe Mobile.de si chiar si asa ne critici ca spunem aberatii?!?!?
La urmatorul comment de tip retard….esti OUT!
Problema Daciei e ca de la mașină low-cost a ajuns pe olx cu 15 17000euro SH. Nu e rea dar nu la acest buget. Comparația e pertinenta pentru ca a întrat un aria de preț premium. Daca tu ai 2 Dacii foarte bine. Fiecare vede cât înțelege.
Autolatest, aveți o mica problema cu dacia, oare de sandero este printre cele mai vândute mașini din Europa? O fi asa proste cum spuneți-i dumneavoastră?
Vezi acum ce vanzari mai are Dacia…..in a doua jumatate a anului 2023!
Si sa vezi la anul…..tragedie nationala 🙂
N-ai cu cine…bai oameni buni. Nu ridic in slavi pe nimeni, dar oamenii astia au scris un articol cu exemple de ce poti cumpara cu 16000 euro, cat dai pe un Logan. Mai sunt si alte marci, evident. Fiecare alege ce considera ca e mai important, costuri mici, linistea sufleteasca sa nu mai platesca alti bani in urmatorii ani sau SIGURANTA FAMILIEI. Mai urmariti testele EURONCAP…
Sunt posesor de Megane 2020 ,varianta Zen motor 116 cai Tce,pot spune ca mașina se comporta exemplar,consum extraordinar 5 extraurban,8 9 în București, mașina are în prezent 93.000 km absolut nici o problema, nici măcar bujiile nu le am schimbat,mașina este super silențioase,am făcut test anterior cu Elantra,Octavia,Focus etc! Este peste toate enumerate,singurul regret este ca am luat manuala,dar o sa cumpăr una noua cu EDC ! AȘADAR DACIA E SCUMPA DAR MEGANE E CE TREBUIE!