Asa cum spuneam intr-un articol precedent modelul Skoda Octavia a devenit un model aproape imposibil de vandut pe piata din Romania pentru simplul fapt ca Skoda a crescut extrem de mult preturile de achizitie.
Exemplul de fata este cel al unui model Octavia Style echipat cu dotari optionale si motorizarea de baza 1.0 TSI cu doar 3 cilindri in linie care ofera o putere totala de 110 CP.
Masina de fata este oferita romanilor cu o banala cutie manuala cu 6 trepte pentru un pret de vanzare de peste 36.000 euro, pret pentru care poti chiar sa-ti cumperi un SUV de ultima generatie Kia Sportage sau Hyundai Tucson Hybrid de 225 CP.
Este incredibil cum Porsche Romania a reusit in mai putin de 5 ani sa piarda a cota de piata atat de mare din Romania, foarte multi clienti de Skoda trecand fara discutii spre modele mult mai bune, mult mai puternice si mult mai ieftine precum Hyundai Elanta sau chiar si Kia Ceed in versiunea hatch.
MOTOR DE DACIA CU PRET DE BMW
Pe langa pretul foarte mare de achzitie Skoda Octavia sufera clar si la capitolul motorizari pentru ca pentru o compacta in trei volume de mari dimensiuni nu poti monta un micut 3 in linie de 998 cmc turbo.
In ciuda fanilor motoarelor mici TSI, T-GDI, TCE etc trebuie spus ca pentru o asemenea masina un motor de clasa mini NU ARE CE CAUTA pentru ca daca incarcam masina cu patru pasageri voluminosi si bagajele lor aferente greutate masinii ajunge sa depaseasca fara probleme 2.2 tone, moment in care micutul 3 in linie devine un pericol pe sosea!
Si daca nu crezi, Skoda spune ca aceasta Octavia are o greutate la gol de 1.5 tone si una totala in sarcina doar de 1.9 tone, cifre inexacte pentru ca o asemenea masina in sarcina mentionata mai sus depaseste fara discutii 2.2 tone!
Este COMICA si sarcina de tractare de 1.3 tone cu sistem de franare, situatie cand masina incarcata cu pasageri si bagaje plus remorca pota junge sa depaseasca o greutate totala cumulta de peste 3.2 tone!
Sa-l vedem atunci pe “micutul gigant” 1.0 TSI de 110 CP!
De partea cealalta a baricadei vedem cum BMW vinde in Romania tot un sedan pe benzina 318i care are sub capota un motor cu 4 cilindri in linie de doi litri turbo care ofera o putere maxima de 156 CP si care poate atinge o viteza de 225 km/h!
Surpriza cea mare este ca Automobile Bavaria vinde un BMW 318i cu transmisie manuala cu un pret de 33.000 TVA inclus, adica cu 3.000 euro mai ieftin decat Octavia 1.0 TSI de 110 CP cu dotari!
Aha, deci 110 CP nu sunt suficienti pentru o compacta. Bine ca Passat-urile vechi TDI de 90 CP erau racheta. Ca sa mergi cu 130 Km/h pe autostrada iti ajung si 60 CP, dar na. Si nu este motor de Logan. Poti spune ca Mercedes are motor de Logan, si chiar are, dar asta este chiar diferit.
Esti foarte priceput. Eram pe punctul sa-mi iau o skoda octavia 1.5 tsi dsg la 31000 euro noua fara tichete rabla si m-ai facut sa ma razgandesc. Clar o sa imi iau un Tucson mild hybrid ce consuma 13% in oras. E noul meu vis!