Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Skoda Octavia este atat de scumpa in Romania incat dispare incet din preferintele romanilor

Si cand spunem asta ne uitam la preturile de vanzare ale modelului pe piata din Romania care sunt intr-o continua crestere in ultimii 2 ani.

Realitatea crunta pentru marca Skoda este aceea ca in 2008-2012 romanii cumparau in masa modelul Octavia la un nivel de echipare mediu cu un motor diesel si un pret sub 20.000 euro TVA inclus, insa acum in 2022 vedem cum Skoda Octavia a ajuns atat de scumpa incat acei clienti au renuntat complet la aceasta marca.

Skoda Octavia 2022, probleme pret Skoda Octavia , vanzari mici Skoda Octavia 2022, colaps vanzari skoda romania, porsche romania, autolatest Skoda Octavia

Respectiv, daca ne uitam pe lista masinilor noi vedem cum Skoda scade constant in preferintele romanilor, nu pentru ca produce masini proaste ci pentru ca produce masini din ce in ce mai scumpe.

Sa platesti aproape 50.000 euro pe o Octavia diesel care nici macare nu este un RS este ceva normal in aceasta perioada.

DE CE OCTAVIA ESTE ATAT DE SCUMPA?

Pentru ca motorizarile diesel entry level precum 1.6 TDI au disparut complet din oferta, iar versiunile 2.0 TDI de 115 CP nici macar nu sunt aduse de catre dealerii Skoda pe piata din Romania.

Skoda Octavia 2022, probleme pret Skoda Octavia , vanzari mici Skoda Octavia 2022, colaps vanzari skoda romania, porsche romania, autolatest Skoda Octavia

Daca vrei o Octavia cu un nivel de echipare  mediu diesel cu transmisie DSG trebuie sa platesti in medie peste 37.000 euro, pret pentru care la Kia sau Hyundai pleci acasa cu un SUV 4×4 de ultima generatie Hybrid cu garantie de 5 sau 7 ani!

In plus fata de acestea, masina vanduta de Skoda are in continuarea cea mai mica garantie din Europa, “celebra” 2 ani fara limita de km.

In urma configuratorului de la Porsche Romania descoperim ca un model Octavia Sportline 2.0 TDI DSG cu dotari ajunge la un pret de vanzare de 47.000 euro TVA inclus.

Skoda Octavia 2022, probleme pret Skoda Octavia , vanzari mici Skoda Octavia 2022, colaps vanzari skoda romania, porsche romania, autolatest Skoda Octavia

Aici clientul are deja costuri de leasing la nivelul unei masini premium BMW sau Mercedes, respectiv a unei rate lunare cu CASCO inclus de aproximativ 700 euro!

Si daca tot vrei o versiune de baza 2.0 TDI de 115 CP, pretul real de vanzare al masinii depaseste suma de 28.000 euro, aceeasi Octavia fiind vanduta cu 10 ani in urma cu maxim 19.000 euro.

Skoda Octavia 2022, probleme pret Skoda Octavia , vanzari mici Skoda Octavia 2022, colaps vanzari skoda romania, porsche romania, autolatest Skoda Octavia

Diferenta de preturi anunta o scadere considerabila a vanzarii masinilor Skoda pe toate pietele pentru ca acestea nu sunt modele premium, politica de preturi fortand de fapt o electrificare pietei auto sortita esecului.

Asa cum spuneam mai sus, clientul de masina germana care nu mai are optiunea pentru un model cu pret mediu si o motorizare diesel are mari sanse sa treaca la marci precum Kia care inca ofera motorizari diesel si pentru anii care urmeaza.

Skoda Octavia 2022, probleme pret Skoda Octavia , vanzari mici Skoda Octavia 2022, colaps vanzari skoda romania, porsche romania, autolatest Skoda Octavia

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

26 COMMENTS

  1. De ce să dai 50000€ pe ceva care la ieșirea de pe poarta dealerului se devalorizează imediat când poți cumpăra o proprietate imobiliară care nu se devalorizează în timp și pe care poți să o închiriezi?Produci bani ,nu cheltui(asigurări,revizii,consumabile)!

  2. Un articol foarte corect și echilibrat. Am avut Octavia 1, 2 2fl și 3. Acum nu te mai lipești sa cumperi Octavia 4. Ușor ușor, romanii iubesc mașinile coreene, adevărat echilibru între preț și calitate

  3. Eu am făcut deja pasul și din mai am al doilea Hyundai în familie: noul Tucson! Sunt foarte încântat de alegere!

  4. Normal! Romanii au impresia ca nu exista decat masini nemțesti. Sa nu confundam Mercedes cu celelalte. Dar Elantra este peste Octavia la orice capitol. Si cele nemțesti,in special de la grupul vw,sunt urate.

  5. Sa nu exageram si la asiatici au sarit preturile biiine de tot . Au facut ei ceva salturi calitative dar tot in spate sunt . Nu mai pui traditionalul litru in plus consumat de masinile din grupul Hyundai – Kia fata de concurenta . Cititi forumurile si vedeti ca sunt destui posesori care se plang de noul Hyundai Tuscon, de dilutia la motoarele 1.5 de pe Honda CR-V , de interiorul de ani 2000 pe care il regasesti in Toyota Rav 4 etc . Din pacate si fiabilitatea masinilor asiatice a devenit un mit . aveti exempli Kia Sportage motor diesel 1.6 pret 40 .400 de euro deci……..despre ce vorbim ? Nu are dotari peste skoda octavia data de exemplu
    https://www.kia.ro/configurator/model/sportage/#/sumar

  6. Timp de 15 anu am avut numai mașini nemțești : Fabia cu 1.4 l în 3 pistoane – după 4 ani la 75000 de km a căzut motorul, schimbat motor plus consumabile…bani mulți, a doua mașina un Passat Combi cu celebrul motor CBAB…motor și cutie automată perfecte în schimb m-au terminat accesoriile, în 3 nai și jumatate am schimbat calorifer căldura cel din bord, compresor aer condiționat, schimbat EGR, și vreo 20 de senzori in total 13000 de lei investiție doar în reparații în 3 ani și jumătate.. Numai vreau sa aud de gama VW…acum am noul Tucson o bijuterie de mașină și urmează o Elantra…

  7. Skoda e scumpă pentru ce oferă, mă refer in special la fiabilitate. Mi se pare chiar mai urâtă decât VW, dar asta e chestie de gust.
    Și eu incep sa mă uit înspre KIA/Hyundai benzinare, că diesel am avut iar motorul a ținut doar 170k. Coreenele arata tot mai bine și am înțeles că benzinare sunt fiabile.

  8. Skoda e cea mai buna. Am un1. 4tdi de 15 ani cu 370.000km si o octavia2 1.6tdi de 8 ani tot 370.000km..fara probleme la nimic, doar consumabile.

  9. Destul de tendențios articolul.
    Eu am luat anul asta Skoda Karoq cu 30.000 cu destule opționale: DCC, scaune încălzite, Android Auto cu navigație de 8″.
    Rabla+discount la dealer.
    2.0 TDI 4X4 150 cp.
    Au crescut preturile din cauza crizei de chipuri dar mașinile Skoda sunt încă competitive

  10. Eu am încă o Skoda Octavia 3, 1,4 TSI (140 CP) de 10 ani, iar cu presiune în roți (nu iarna !) de 3,2 atm (recomandată de Michellin și nu de Skoda) + doar benzină de 100 OMV are un consum de 4,5 – 5% la mixt + doar Audi o bate pe șosea la demaraj.
    Sînt extrem de mulțumit de ea !
    Într-adevăr PREȚUL a CRESCUT MULT pentru noua Octavia 4, care ca desen e urâtă (comparativ cu Octavia 2 și 3) + nu e mai performantă.
    Skoda va avea MARI probleme în viitor dacă nu va umbla la politica de PREȚURI.
    Ultimul model de Skoda Superb arată că desen de-a dreptul DE VIS însă e ENORMĂ și ca lățime și ca lungime, consumă destul de mult și e SCUMPĂ tare comparativ cu Octavia mea luată cu 19.000 E acum 10 ani, varianta de top, “Elegance”

    • Exact…. Doar audi o bate……
      Tu ai un motor de 1.4 nebunule….
      Ai uitat de maxi taxi sau ratb. Cu aia faci tu liniute.

  11. Păreri pro și contra. Unii viseaza la mașini cu cilindree mare și sute de cai putere sub capotă. Dacă sunt noi, cei cu portofel dolofan, treaba lor. Le cumpără chiar dacă întreținerea lor și taxele sunt exorbitante. Nu îi interesează. Acum, marea majoritate nu își permit mașini noi și își cumpăra la mâna a doua, a treia o mașină. Unele costă cât una noua de mic litraj. Și aici este o problemă. Piese de schimb, taxe mari plătite. Pt ce ? Că mă dau cu Mercedes, BMW, WV, Skoda ? O mașină de mic litraj, vreo 95 cp, full option și nouă este de preferat. Am un Sandero. Am dat ultima rată. Merge impecabil, nu am avut nici o problemă majoră. Mă mai duce încă pe atât. Cel puțin 5 ani. Mă duce din punctul A în punctul B. Fiecare după buget, coane Fănică. Eu respect dorința orcui ce vrea o altfel de mașină. Vorba aceea. “De gustibus non disputandum”. Sănătate dragilor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente