Dacia inca nu a reusit sa vanda din startul vanzarilor gama Bigster cu GPL, una dintre cele mai asteptate versiuni pentru ca nu este la fel de scumpa precum cea hybrid de 155 CP care poate avea un pret total de peste 34.000 euro cu TVA inclus.
Este vorba de gama Bigster 1.2 TCe cu 3 pistoane care va avea o putere maxima de 140 CP, motor care are atat injectie directa de benzina cat si injectie multipunct pentru utilizarea pe GPL.
Conform datelor de la RTR acest motor are calculatorul de GPL integrat in calculatorul ECU al motorului pe benzina, adica nu vei mai putea “da jos” niciodata instalatia de GPL de pe acest model.
Instalatia ramane cea de la LandiRenzo, instalatie care este extrem de problematica la capitolul senzorisitica si de ce nu revizii de GPL in service-urile Dacia.
VEZI CE ZICE DACIA?
Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului.
Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Atunci când funcționează pe GPL, Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10 % mai puțin CO 2 decât o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă.
Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL).
Despre pretul unei revizii benzina+GPL nu se cunosc detalii, insa aici avem mari sanse sa avem suprize in reteua Dacia.
Atentie, instalatia de GPL montata pe acest 1.2 TCe cu 3 pistoane nu are nici o legatura cu cea montat pe gama Duster pentru ca acolo vorbim de vechiul motor 1.0 TCe de la Logan care are doar injectie multipunct.