Este normal ca masinile de factura germana sa fie foarte bune calitativ iar cele italiente sa arate incredibil de bine in orice situatie, insa cand vine vorba de francezi masinile din Hexagon au dovedit pe parcursul timpului ca pot sa ofere pasagerilor un confort demn de modelele premium foarte scumpe.
De ce trebuie sa ne gandim la o masina de vacante?
Toata lumea stie ca atat Skoda Octavia cat si Renault Fluence sunt masini in trei volume care privin din masini de clasa compacta (vezi VW Golf si Renault Megane) insa doar modelul francez poate sa se mandreasca cu cel mai mare interior si cel mai mare portbagaj. Aceste caracteristici devin cruciale atunci cand cumparam masina nu doar cu inima ci si cu un calcul de acasa care trebuie sa ne arate exact habitabilitate interiorului si capacitate de incarcare a masinii.
Cei care au ales masina dupa aceasta gandire au fost extrem de multumiti cand au mers in concedii in tari calde unde automobilul a parcurs distante de peste 3.000 de km cu patru pasageri la bord. Cei care au ales masina in functie de brand sau cine stie ce motor cu 10 CP mai puternic si au parcurs astfel de concedii au realizat foarte repede care sunt marile neajunsuri ale masinii.
In urma cu trei ani echipa Autolatest a efectuat un astfel de concediu pana in Grecia la bordul unui Renault Megane Sedan intr-o configuratie cu 4 persoane si foarte multe bagaje. Dupa parcurgerea a peste 2.000 de km am constatat ca pe bancheta din spate se sta foarte bine chiar si ore in sir fara oprire, iar volumul de peste 530 de litri al portbagajului a constituit un avantaj foarte mare daca ne-am raportat la volumul bagajelor transportate.
La drum cu noua Laguna Estate 2012
Pentru a vedea care este situatia din segmentul imediat urmator in gama constructorului Renault am pus la treaba noua Laguna Estate 2012. Acest model se prezinta intr-o forma complet diferita fata de cea a primei generatii de Laguna prin simplu fapt ca noua masina are un design posterior care ofera o linie mult mai aerodinamica insa si un volum al portbagajului usor mai mic, respectiv 508-1593 litri in comparatie cu vechiul model care avea un maxim de 520-1782 litri.
Noua generatie de Laguna se doreste o masina mult mai placuta la condus iar scaderea volumului portbagajului nu reprezinta un compromis atat de mare pentru cei care doresc sa utilizeze masina in vacante.
Cei 508 litri ai portbagajului sunt suficienti pentru un sejur in 4, confortul masinii pe distante lungi si foarte lungi fiind superior generatiei precedente.
In total echipa Autolatest a realizat peste 1.500 de km la bordul noii Laguna Estate si pe buna dreptate trebuie sa amintim faptul ca masina se comporta admirabil atunci cand este incarcata. Din intreaga distanta aproximativ 900 de km au fost realizati pe autostrada, iar la o viteza constanta de 140 km/h pe cruise control masina a demonstrat o abilitate incredibila de parcurge distante foarte mari.
Confort interior
Fata de modelul Megane testat in trecut pe o distanta mare noua Laguna Estate este o masina mult mai eficienta deoarce dispune de un habitaclu foarte mare care aduce mult spatiu celor care stau pe bancheta din spate.Spatiul pentru genunchi este in limita superioara a clasei si permite parcugerea a unor distante mari fara a afecta genunchii.
Suspensia masinii din acest test a demonstrat o filtrare buna a denivelarilor, insa echipara modelului cu jante din aliaj pe 17 inch a adus o oarecare scadere a confortului atunci cand am trecut peste denivelari scurte.
Per total masina este foarte confortabila insa cu conditia sa mergem pe sosele bune care din pacate sunt destul de rare pe ale noastre meleaguri.
Motorizare 2.0 dCI de 150 CP
Cel mai mare ajutor al nostru in acest test de vacanta a fost propulsorul diesel de doi litri care dezvolta o putere maxima de 150 CP. Acesta este cuplat la o transimsie automata clasica cu 6 rapoarte de origine Nissan. Aceasta schimba treptele lin si nu permite soferului un comportament sportiv. Renault recomanda celor grabiti versiunea GT de 180 CP echipata cu transmisia manuala cu 6 rapoarte.
In ciuda unuor aprente dezavantaje raportate la greutatea masinii trebuie sa spunem ca propulsorul dCI de doi litri este unul dintre cele mai rafinate din segmentul mediu si aici nu ne ferim sa amintim un BMW 320d sau un Mercedes C220 CDI.
Diesel-ul francezilor suna mai bine si are un moment motor disponibil mult mai liniar pe o plaja mai larga de turatii. Aceste avantaje se traduc printr-un nivel al zgomotului foarte mic pentru cei 4 pasageri.
Consum de combustibil
La acest capitol trebuie sa tinem cont de faptul ca masina cantareste la gol peste 1.6 tone, este echipata cu o transmisie automata clasica si puterea motorului se afla in plaja medie din segment. Media consumului pe toata distanta este de 7.5 litri in conditia rularii foarte mult pe autostrada unde viteza medie a fost relativ mare.
Pe soselele nationale la o viteza constanta de 80-100 km/h noua Laguna Estate 2.0 dCI Auto consuma in medie 6.2 litri pentru fiecare 100 de km.
PRO
Noua Laguna Estate este o masina de familie care merita o nota buna din partea noastra pentru ca are o motorizare diesel rafinata, o cutie de viteze automata clasica eleganta si o calitate de fabricatie la interior demna de masinile din segmentul premium.
Tot la capitolul pro putem sa amintim un pret de achizitie relativ mic in comparatie cu modelel concurente si echiparea motorului cu o distributie pe lant care nu necesita inlocuire nici cand masina a depasit 200.000 de km.
CONTRA
In ciuda unui facelift aplica in aceasta primavara Renault Laguna este o berlina de clasa medie care are de suferit in Romania datorita atractiei incredibile a romanului pentru modelele concurente Passat sau Insignia, clientul de pe aceste meleaguri cumparand o masina noua in mare parte doar in functie de brand-ul de pe capota!