Masina din acest test drive este una dintre cele mai importante pentru Grupul KIA-Hyundai, pentru simplul fapt ca este singura masina estate shooting brake din gama celor din Coreea de Sud.
Pur si simplu, daca vrei o masina practica cu un design fashion, poti sa-ti cumperi un Mercedes Benz CLS Shooting Brake sau un Porsche Panamera Sport Turismo, masini cu preturi de aproximativ 100.000 euro, insa daca vrei acelasi tip de caroserie cu un pret decent, trebuie neaparat sa conduci un model Kia ProCeed 2023.
DESIGN
Exemplarul de fata se prezinta in versiunea GT Line, respectiv cea cu motorul recomandat de specialisti de 160 CP. Cei care vor sa se incadreze in taxe ridicol de mici, pot cumpara aceasta masina cu micutul 1.0 T-GDI de 120 CP, motor care din pacate nu se preteaza pe aceasta caroserie.
La exterior, versiunea ProCeed facelift 2023 aduce cateva elemente schimbate, precum noile blocuri optice cu DRL-ul integrat, care are si functia de indicatoare pentru schimbarea directiei de mers, insa si noi spoilere fata-spate cu design asemantor cu cel al versiunii GT de 204 CP.
La interior, schimbarile sunt si mai pronuntate, pentru ca vedem ca acest Kia ProCeed primeste noi sisteme multimedia, unde display-ul din spatele volanului este de 12.3 inch, iar cel montat pe consola centrala are diametrul de 10.25 inch.
Odata cu acestea, masina primeste si cel mai nou sistem de operare Kia, care de acum primeste update OTA prin internet, fara ca masina sa mai ajunga la service.
CUM SE CONDUCE UN PROCEED GT LINE?
Aici putem spune ca masina se conduce 99% ca si un ProCeed GT, adica are un tren de rulare ferm si extrem de exact in viraje.
De fapt, un ProCeed 2023 are un comportament pe sosea, in modul Sport, chiar mai bun decat cel al unui Ceed GT, pentru ca masina este mai grea, insa si pentru ca are o lungime mai mare, care duce la o stabilitate longitudinala in viraje.
Pur si simplu, masina celor de la Kia se conduce cum arata, respectiv dinamic si cu reale rezerve de putere si stabilitate, acolo unde un Ceed normal este complet depasit.
MOTOR SI CUTIE 7-DCT
Sub capota lui ProCeed 2023 se ascunde motorul 1.5 T-GDI de 160 CP la 5.500 rpm, motor care afiseaza un cuplu de 253 Nm incepand cu 1.500 rpm, cifre superioare unor motoare concurente precum VAG 1.5 TSI, Renault 1.33 TCe sau Stellantis 1.2 PureTech.
Noua motorizare SmartStrem G a celor de la Kia functioneaza in modul Atkinson la turatii joase, insa cand este nevoie, acest motor are performante mult mai importante decat cei 160 CP afisati de producator. Sistemul turbo are functia over-boost, iar cutia schimba raportate in modul Sport destul de agresiv.
Cat despre aceasta cutie 7-DCT mult blamata de fanii Kia, putem spune ca versiunea de fata are un nou soft si cateva schimbari care garanteaza o fiabilitate de top in ani de utilizare.
La capitolul consum de combustibil, trebuie spus ca acest ProCeed 2023 este cu adevarat un performer pentru ca, cu un plin de 50 litri poti merge fara probleme chiar si 850 km.
In mediul urban, cu sistemul Stop&Start functional, consumul se plafoneaza undeva in jur de 8.8 litri, iar pe drumurile nationale, cu viteze legale, consumul scade pana undeva in zona de 5.5 litri de benzina.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noua Kia ProCeed facelift 2023 ramane, fara discutii, una dintre cele mai bune masini de familie compacte din Europa, pentru ca arata bine, se conduce sportiv si are un pret de achizitie mult sub oferta concurentei.
Cu discountul Rabla inclus, pretul masinii de fata porneste de la 27.000 euro TVA inclus, pret mai mult decat corect pentru un ProCeed facelift 2023 cu nivelul de echipare GT Line.
Motorul de 160 CP este mai mult decat suficient, iar valoarea de revanzare este mult superioara unor modele concurente precum Golf, 308, Megane sau Astra.
In plus fata de asta, in Romania, Kia ProCeed 2023 are un pret in medie cu aproape 10.000 euro mai mic decat in tarile din Europa de Vest, alt motiv pentru care un ProCeed va avea o valoare de revanzare buna.
PRO
Desing foarte interesant si tren de rulare sportiv
Motor cu 4 cilindri de 160 CP dinamic si economic
Calitate de fabricatie superioara unui VW Golf 8
Singurul shooting brake compact cu 7 ani garantie in Romania
Atinge 100 de km/h in doar 8.8 secunde si atinge 220 km/h
Valoare foarte mare de revanzare fiind un shooting brake
Consum decent de benzina chiar daca motorul nu este MHEV
Sisteme multimedia de ultima generatie complete
CONTRA
Motor de baza 1.0 T-GDI putin recomandat in comparatie cu 1.5 T-GDI
GT Line cu prea multe dotari optionale
Vizibilitate precara in spate
Diferenta prea mare de pret pentru versiunea GT de 203 CP
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1482 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 71,6 x 92,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 160/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 253/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 7-DCT secventiala ambreiaje uscate
Dimensiuni
Lungime (mm): 4615
Latime (mm): 1800
Inaltime (mm): 1422
Ampatament (mm): 2650
Portbagaj: 594 l
Greutate la gol kg: 1325
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.8
Viteza maxima (km/h) –220
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.9
Anvelope: 205/55R16
Pret
Pret lista cu TVA : ProCeed MY24 1.5 T-GDi 7DCT GT Line 29.194 euro din care scade Rabla de 2.415 euro si ajungem la 26.780 Euro