De fiecare data cand ne uitam la gama actuala Dacia vedem ca masinile primesc o calitate de fabricatie din ce in ce mai scazuta, iar prima generatie de Logan a devenit un adevarat Mercedes Clasa S W126 ( cel mai fiabil Mercedes din istorie) pentru fanii marcii romanesti.
Acum, in 2023 vedem ca Dacia monteaza o cutie CVT lamentabila construita in Coreea pe gama Logan si Sandero, insa romanii nu au stiut niciodata ca la Pitesti se construiesc masini cu Dubla Masura, adica pentru piata de aici primim produse discutabile, in timp ce pentru export merg masinile bune ca si inainte de 1989.
Si cel mai bun exemplu este cel al primului model Dacia Logan I care se construia la Pitesti cu o transmisie automata veritabila Renault DPO cu convertizor de cuplu care nu a fost oferita aici niciodata.
Modelele respective plecau de la Pitesti cu sigla Renault si era destinate unor piete precum EAU, in prezent in Dubai ruland mii de astfel de masini in regim de taxi cu aceasta transmisie autoamta clasica.
Se pare ca romanii nu meritau nici acum 15 ani masini bune de care sa fie mandri.
Mai jos vezi articolul Autolatest din 2008 cand era singura publicatie care mentiona aceasta cutie de viteze pe gama Logan I:
Aceasta cutie a fost montata cu succes pe intreaga gama Renault din anii 2000, modelele cele mai raspandite fiind Scenic II, Megane II si Clio III.
Vehiculele Dacia primesc o calitate din ce în ce mai scăzută, prima generație Logan a fost un adevarat Mercedes pt fanii mărcii? Asa crezi tu?
Prima generație Logan a fost construita foarte ieftin, tabla era extrem de subțire și rugina repede, vopsea era data pe tabla goala, fără grund. Era foarte săracă în dotări, unele versiuni neavând nici măcar servo direcție. Elementele de interior erau din plastic dur. La exterior mașina avea o forma ca “tăiată din topor”. Noul Logan e 10 clase peste prima generație, are un design frumos, spațiu mai mare, dotări de siguranță în standard, tabla cu protecție anti-coroziva, un motor mai puternic (75cai avea prima generație de 1.4, asta nou are 90), etc.
Vechiul motor de 1.4 era fiabil, însă nu motorul e totul.
Au mama cât greșești, prima generație avea tablă mult mai groasă față de conserva actuală și conserva are tablă mai groasă. Da, tabla era de la Galați, prost decapată și cu un conținut de carbon slab și multe impurități. Motoarele erau f fiabile și consumau decent, cel mai bun motor a fost cel de 1.5 deci. Confortul era peste Dacia veche, stopurile spate intrau în scurt, dar farurile băteau f bine. O mașină făcută de români, adică prost.