Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in premiera cu noul Citroen C4 2016! Motorizare 1.6 Blue HDI 120 CP Euro 6

Masina de fata este o generatie Citroen C4 care are un real succes in Europa pentru simplu fapt ca modelul se adreseaza unui client care vrea o masina de productie franceza insa care sa exceleze la toate punctele asemenea unui model VW Golf.


Raspunul celor de la Citroen se numeste C4 si reprezinta o masina de clasa compacta care nu revolutioneaza segmentul asemenea predecesorului sau, ci se doreste sa fie un model foarte bine realizat calitativ si care sa ofere o habitabilitate peste media segmentului.

CITROEN C4 PRIMESTE O NOUA MOTORIZARE PENTRU 2016


In urma cu ceva vreme testam un model C4 1.6 HDI care dezvolta o putere maxima de 112 CP si intr-o versiune de echipare de baza era recomandata drept o masina corecta pentru cei care vor un model extrem de economic.

Acum noul C4 a primit cateva modificari si putem relata faptul ca masina a fost serios imbunatatita pentru a concura si mai eficient modelele mai noi precum VW Golf sau chiar si noul Megane al celor de la Renault.

CALITATE DE FABRICATIE DE TOP


In ciuda faptului ca vorbim despre o masina Made in France, putem spune ca avem de fata una dintre cele mai bune calitativ modele din clasa compacta. De vina pentru acest lucru sunt materialele de top din care este realizata plansa de bord si calitatea asamblarii lui C4.

Daca in trecut spuneam ca plansa de bord este foarte buna insa mai exista zone unde intalnim materiale de slaba calitate, acum cu ocazia intineririi lui C4 inginerii au rezolvat si acest inconvenient pentru ca la interior masina are putine lucruri de criticat.

HABITABILITATE SI EFICIENTA


Citroen C4 este un model compact care utilizeaza o platforma de generatie mai veche care se numeste PF2 si care utilizeaza sistemul cab-farward, adica parbrizul este dus cat mai departe de sofer pentru a da un spatiu cat mai mare la interior.

Primul avantaj al platformei PF2 este o portiera de mari dimensiuni care faciliteaza un acces mult mai bun la interior, lucru oferit si pentru cei care stau pe bancheta din spate.


Pozitia la volan al versiunii C4 2015 este in mare parte revizuita si feeling-ul este ca esti sofertul unui C5 de dimensiuni mai mici.

MOTORIZARE 1.6 BLUE-HDI 120 CP

In trecut am testat versiunea 1.6 HDI de 116 care era compatibila cu norma de poluare Euro 5, motor relativ puternic insa extrem de economic.

Acum francezii au modificat amplu motorul de fata pentru a dezvolta o putere maxima de 120 CP la 3.500 rpm, propulsor care este capabil sa afiseze un moment motor de 300 Nm incepand cu 1.750 rpm.


Acest lucru se traduce printr-un comportament rutier complet diferit fata de cel al versiunii mai vechi pentru ca noul sistem de injectie este capabil sa ofere un cuplu mult mai mare la o turatie mult mai mica. De exemplu modelul concurent 1.5 dCi de 110 CP nu are decat 250 Nm asemenea motorului 2.0 TDI de 105 CP al lui VW.

Pe sosea noul C4 se comporta asemenea unei masini mult mai grele, adica serios pe drumurile virajate si extrem de comfortabil atunci cand soseaua este valurita.

Problema trenului de rulare se oberva la capitolul gropoi de mici dimensiuni unde suspensia devine zgomotoasa.

CONSUM DE TOP 

Spunem consum de top pentru ca acum de aflam la volanul celei mai economice masini de volum din clasa compacta.

Pe scurt, daca mergem cu o viteza de croaziera de 90 km/h masina este capabila sa consume chiar si 3.5 litri pentru 100 de km, iar daca spunem ca avem si un rezervor de 60 litri ne aflam in fata unei masini care are o autonomie reala de peste 1500 de km.


Daca mergem in regim de autostrada cu o viteza de croaziera de 130 km/h, turatia este de 2.200 rpm si consumul se situeaza undeva in zona de 5.8-6 litri.

De vina pentru aceast reusita a celor de la Citroen este etajarea optima a ultimei trepte a cutiei de viteze care permite chiar si functioneaza intr-un regim economic cu o viteza stabilizata de 150-160 km/h! Evident pe autostrazile din Germania.

PRO

Pret de achizitie care incepe de la 14.090 euro

Calitate de fabricatie foarte buna

Sistem multimedia eficienta ( identic cu cel al lui Peugeot 308)

Cutie de viteze etajata perfect pentru viteze mari pe autostrazi

Comfort real al trenului de rulare

 

CONTRA

Suspensie zgomotoasa pe denivelari mici

Valoare de revanzare

Dotarile de top sunt toate optionale 

Sistem de navigatie digital eMyWay scump

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente